عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » از سرمایه گذاری خارجی در بخش کشاورزی استان حمایت می شود


از سرمایه گذاری خارجی در بخش کشاورزی استان حمایت می شود

استاندار گلستان بخش کشاورزی این استان را بهترین ظرفیت برای سرمایه گذاری خارجی دانست و گفت: این استان از سرمایه گذاری هایی که به افزایش تولید، درآمد، ایجاد اشتغال و توسعه کمک کند، حمایت می کند
حسن صادقلو در نشست با مدیران عامل دو شرکت اسپانیایی و سوئیسی که آمادگی خود را برای سرمایه گذاری در بخش کشاورزی این استان اعلام کردند، افزود: کشاورزی گلستان به دلیل سنتی بودن همواره با ضرر همراه است.

در این نشست که در فرمانداری ویژه شهرستان گنبدکاووس برگزار شد، استاندار گلستان با تاکید برضرورت گذر کشاورزی سنتی این استان به کشاورزی صنعتی، علمی و فناورانه با ارزش افزوده مضاعف، اظهار داشت: تنها راه حل این گذر نیز بهره گیری از دانش و فناوری روز دنیا است که منجر به افزایش چند برابری تولید شود.
صادقلو اضافه کرد: استفاده از بذر مناسب و فضای گلخانه ای سبب افزایش تولید محصول و درآمد بیشتر برای کشاورز می شود ضمن اینکه چند برابر اشتغال مستقیم و غیر مستقیم نیز ایجاد می کند.
وی ظرفیت های بخش کشاورزی گلستان و شرایط اقلیمی آن را بسیار خوب و متنوع دانست و تصریح کرد: درحال حاضر افزون بر یک هزارو 600 نوع گونه گیاهان دارویی در این استان با کیفیت بالا تولید می شود.
استاندار گلستان از گندم و زعفران این استان به عنوان دو برند معتبر و با کیفیت جهانی نام برد و گفت: درکنار این دو محصول، محصولات باغی این استان نیز از کیفیت بسیار بالا برخوردار است.
صادقلو ایجاد شرایط کریدوری بویژه کریدور ریلی این استان به کشورهای آسیای میانه، چین و روسیه و تلاش برای وصل کردن این کریدور به کریدور ریلی جنوب و نیز کریدور شمال و جنوب، فراهم بودن کریدور ریلی شرق به غرب، وجود دو فرودگاه، بهره مندی از کریدور دریایی شمال و تنوع اقوام و فرهنگ ها را از مهمترین زیرساخت های گلستان برای سرمایه گذاری و توسعه در بخش های مختلف ازجمله کشاورزی دانست.
وی حمایت از سرمایه گذاری خارجی و داخلی برای توسعه کشور را مهمترین سیاست دولت تدبیر و امید دانست و گفت: مجموعه مدیران استان گلستان نیز در راستای این سیاست آماده حمایت از سرمایه گذاران واقعی هستند.
استاندار گلستان با اشاره به زمینه فعالیت شرکت های سرمایه گذاری خارجی در تولید بذر و محصولات گلخانه ای و فرآوری آن، خاطرنشان کرد: صادرات 70 درصدی این محصولات از سوی شرکت های طرف قرارداد باید تضمین شود.
صادقلو درپاسخ به صحبت یکی از مدیران عامل شرکت های خارجی حاضر درجلسه که گفت، به دلیل تحریم ها نتوانسته در ایران سرمایه گذاری کند، گفت: تحریم های ظالمانه که ازسوی آمریکا علیه کشور ما وضع شد به خاطر خوی استکباری این کشور است که همچنان ادامه دارد.
وی افزود: کشورهای اروپایی اگر به دنبال تعامل پایدار با ایران هستند، نباید دنباله رو سیاست آمریکا باشند زیرا سرمایه گذاری که وابسته به تحریم ها باشد، پایدار نخواهد بود.
دراین نشست که درمحل فرمانداری ویژه گنبدکاووس برگزار شد، جهانگیر عرب، قائم مقام معاون باغبانی وزارت جهادکشاورزی، رئیس سازمان جهادکشاورزی گلستان، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و فرماندار ویژه گنبدکاووس حضور داشتند.
استان گلستان با افزون بر یک میلیون و 850 هزار نفر جمعیت و دارا بودن حدود 700 هزار هکتار اراضی زراعی و باغی، از قطب های مهم تولیدات کشاورزی کشور است و شهرستان گنبدکاووس نیز با افزون بر 325 هزار نفر جمعیت درشرق این استان، 160 هزار هکتار اراضی زراعی و باغی دارد

بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 781
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 869

نظرات این مطلب :

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 176
بازدید دیروز: 227
بازدید ماه:176
بازدید سال:14975
بازدید کل:1177298