عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » آگاهی بخشی در خصوص پیامدهای ازدواج دختران ایرانی با اتباع بیگانه ضروری است

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان گنبد کاووس

آگاهی بخشی در خصوص پیامدهای ازدواج دختران ایرانی با اتباع بیگانه ضروری است

آگاهی بخشی در خصوص پیامدهای ازدواج دختران ایرانی با اتباع بیگانه ضروری است

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان گنبد کاووس نسبت به ازدواج دختران و زنان ایرانی با اتباع بیگانه هشدار داد و گفت : بسیاری از این ازدواج ها بدون آگاهی خانواده ها از قوانین صورت می گیرد و آگاهی بخشی به خانواده ها در این زمینه ضروری است.
مهندس حمیدی درجلسه شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی این شهرستان اظهار داشت: اینگونه ازدواج ها در برخی موارد پیامدهای ناگوار از جمله سلب برخی حقوق شهروندی برای دختران و زنان ایرانی ایجاد می کند و حتی می تواند منجر به سلب تابعیت ایرانی زنانی شود که با مردان بیگانه ازدواج می کنند.
وی، صادر نشدن شناسنامه برای فرزندان حاصل از ازدواج با اتباع بیگانه را مهمترین پیامد ازدواج دختران و زنان ایرانی با اتباع بیگانه دانست و تصریح کرد: اطلاع رسانی و افزایش آگاهی خانواده ها از پیامدهای این نوع ازدواج ها ضروری است.
مهندس حمیدی با اشاره به افزایش آمار طلاق در جامعه بر لزوم آسیب شناسی این پدیده شوم اجتماعی ازسوی کارشناسان تاکید کرد و افزود: تحلیل درست این آمارها مبنای برنامه ریزی و تصمیم گیری مسئولان درحوزه اجتماعی است.
وی با تاکید برضرورت ثبت بموقع وقایع حیاتی شامل ولادت، وفات، ازدواج و طلاق ازسوی خانواده ها، اضافه کرد: توجه به این مهم علاوه بر دستیابی به آمار دقیق جمعیتی، در برقراری و قطع یارانه افراد در سامانه ثبت احوال نیز موثر است.
فرماندار ویژه گنبدکاووس، همچنین برلزوم آگاهی بخشی به خانواده ها در منطقه، بویژه اهل سنت در ثبت طلاق تاکید کرد و گفت: عدم ثبت این واقعه سبب ایجاد مشکلاتی برای زوجین می شود.
مهندس حمیدی، نقش و رسالت ثبت احوال را در انتخابات هفتم اسفند امسال مهم دانست و اضافه کرد: این نهاد با احصای آمار دقیق واجدین شرایط و نیز رفع مشکلات سجلی شرکت کنندگان، نقش مهمی در انتخابات بر عهده دارد.
غلامحسین مهماندوست نیز در این جلسه گفت : از ابتدای امسال تا 15 آذر درمجموع 464 فقره طلاق درگنبدکاووس ثبت شده است که 1،7 درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل است.
وی گفت: از ابتدای امسال تا 15 آذرماه همچنین تعداد دو هزار و 666 فقره ازدواج در گنبدکاووس ثبت شده است که 4،8 درصد کمتر از مدت مشابه سال قبل بوده است.
مهماندوست میانگین سن ازدواج زوج در گنبدکاووس را 27 سال و میانگین سن ازدواج زوجه را در این شهرستان 23 سال اعلام کرد و افزود: میانگین طول ازدواج زوجین گنبدکاووس نیز اندکی بیش از هفت سال است.
وی اضافه کرد: دراین مدت تعداد ولادت ها در گنبدکاووس شش هزار و 608 فقره بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، 5،4 درصد رشد داشته است ضمن اینکه از ابتدای امسال تا 15 آذرماه در مجموع یک هزارو 191 فقره واقعه وفات ثبت شده که 4،4 درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل است.
رئیس اداره ثبت احوال گنبدکاووس، بیماری های قلبی و عروقی با 31 درصد، سرطان ها با 10 درصد و حوادث غیر عمدی و رانندگی، بیماری های تنفسی و دستگاه گوارشی هرکدام با کمتر از 10 درصد را از مهمترین دلایل وفات ها در این شهرستان برشمرد.
مهماندوست همچنین با اشاره به انتخابات اسفند امسال، از آمادگی ثبت احوال برای رفع مشکلات سجلی و صدور شناسنامه المثنی برای واجدین شرایط خبر داد و گفت: افرادی که دارای مشکلات سجلی هستند می توانند به این اداره مراجعه نمایند.
وی ضمن قدردانی از تلاش ها و همکاری مراکز درمانی و بیمارستانی، خانه های بهداشت و دهیاران با ثبت احوال درثبت بموقع وقایع حیاتی، برلزوم این همکاری ها تاکید کرد و افزود: در حال حاضر یکی از مشکلات ثبت احوال مشکل فرزند خواندگی ازسوی برخی خانواده ها است که دربرخی موارد مورد سوء استفاده قرار می گیرند

آگاهی بخشی در خصوص پیامدهای ازدواج دختران ایرانی با اتباع بیگانه ضروری است

 

آگاهی بخشی در خصوص پیامدهای ازدواج دختران ایرانی با اتباع بیگانه ضروری است

 

آگاهی بخشی در خصوص پیامدهای ازدواج دختران ایرانی با اتباع بیگانه ضروری است

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 1202
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 787

نظرات این مطلب :

آرشیو

<    «  فروردین 1403  »    >
شیدسچپج
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 79
بازدید دیروز: 10
بازدید ماه:885
بازدید سال:885
بازدید کل:1163208