عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » کم توجهی به مسائل پرورشی آسیب زا است

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان گنبد کاووس

کم توجهی به مسائل پرورشی آسیب زا است

کم توجهی به مسائل پرورشی آسیب زا است

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان گنبد کاووس با تاکید بر ضرورت توجه جدی به مسائل پرورشی دانش آموزان این شهرستان گفت: هرگونه کم توجهی در این زمینه آسیب هایی را متوجه نسل جوان می کند.
مهندس حمیدی درجلسه فوق العاده شورای آموزش و پرورش این شهرستان افزود: معلمان و خانواده ها نبایستی تنها به مسائل آموزشی حساسیت نشان دهند بلکه توجه به مسائل پرورشی نیز بسیار مهم است.
وی گفت: امروزه فضای فرهنگی جامعه با ورود شبکه های مجازی که به آسانی و به رایگان انبوهی از اطلاعات را در اختیار افراد بویژه نسل جوان می گذارند، آسیب هایی را نیز متوجه نسل جوان می کند.
مهندس حمیدی باتاکید برضرورت توجه همزمان به مسائل آموزشی و پروvشی نسل جوان، اضافه کرد: توجه تک بعدی به هر یک از این مسائل، آسیب هایی را متوجه دانش آموزان می کند که در برخی موارد جبران آن ممکن نیست.
وی، تقویت ارتباط مستمر بین خانواده و مدرسه را امری ضروری دانست و تصریح کرد: هرچه این ارتباط بیشتر باشد، اهداف آموزشی و پرورشی سریعتر و بهتر محقق می شود و مدیران مدارس باید در
این زمینه برنامه ریزی مدون داشته باشند.
فرماندار ویژه گنبدکاووس همچنین برلزوم بررسی مستمر وضعیت تحصیلی دانش آموزان و نیز برنامه ریزی برای تقویت نقاط قوت و رفع ضعف های آنان از سوی مدیران مدارس با همکاری و تعامل خانواده ها و نیز انجمن های اولیا و مربیان مدارس تاکید کرد.
مهندس حمیدی توجه به آموزش های عینی در کنار مباحث تئوری درمدارس بویژه درمقطع ابتدایی را مهم دانست و گفت: توجه ویژه به مباحث آموزشی و پرورشی مقطع ابتدایی سبب مستحکم شدن پایه های علمی و تربیتی دانش آموزان می شود.
وی با بسیار مهم دانستن مساله تعلیم و تربیت درنظام اسلامی و با تاکید برضرورت استفاده از همه ظرفیت ها در رشد و تعالی این نظام، اضافه کرد: هیچ کس حق ندارد مسائل خطی و جناحی را وارد این حوزه نماید و اصولا این مباحث هیچ جایگاهی در نظام تعلیم و تربیت ندارد.
مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس نیز دراین جلسه با ابراز گله مندی از اجرای سیستم شش ساله نظام آموزشی ابتدایی، گفت: این سیستم درسال های گذشته بدون مطالعه و پیش بینی فضای آموزشی لازم اجرا شد و بهتر بود قبل از اجرا، امکانات و نیروی انسانی آن نیز پیش بینی می شد.
علی رضا حسین زاده افزود: فضای آموزشی بر پایه نظام پنج ساله ابتدایی طراحی شده بود و با اجرایی شدن نظام جدید کمبود فضا سب شد تا بسیاری از فضاهایی مثل نمازخانه، انباری، آزمایشگاه و حتی خانه سرایداری تبدیل به کلاس درس (پایه ششم) شود.
وی گفت: بسیاری از معلمان توانایی تدریس در پایه ششم را نداشتند و با وجود اینکه برخی آموزش ها برای توانمند سازی آنان انجام شد، اما بازهم باکمبود نیروی متخصص بویژه در درس ریاضی پایه ششم مواجه ایم.
حسین زاده اضافه کرد: تمام تلاش مدیریت جدید آموزش و پرورش توجه به کیفیت بخشی به نظام تعلیم و تربیت در پایه های مختلف تحصیلی و نیز اهداف تحول بنیادین آن است.
دراین جلسه چهار تن از مدیران مدارس هیات امنایی گنبدکاووس نیز به ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده دراین مدارس پرداختند

کم توجهی به مسائل پرورشی آسیب زا است

 

کم توجهی به مسائل پرورشی آسیب زا است

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 1204
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 716

نظرات این مطلب :

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 292
بازدید دیروز: 1213
بازدید ماه:2090
بازدید سال:16889
بازدید کل:1179212