عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » سفیر پاکستان در ایران،مردم ایران صمیمی و مهمان نواز هستند


سفیر پاکستان در ایران،مردم ایران صمیمی و مهمان نواز هستند

سفیر پاکستان در ایران،مردم ایران صمیمی و مهمان نواز هستند

سفیر پاکستان در ایران،مردم ایران را مردمانی مهمان نواز و صمیمی توصیف کرد و گفت: ایرانیان با مردم همه کشورها اعم از همسایگان و سایر کشورها با صمیمیت و مهربانی برخورد می کنند.
نورمحمد جدمانی در حاشیه بازدید از برج قابوس در گنبدکاووس در گفت وگو با خبرنگاران افزود: ایران و پاکستان کشورهای همسایه و با فرهنگ های نزدیک به هم هستند و در مدت نزدیک به دو سالی که به عنوان سفیر در ایران حضور دارم، صمیمیت ایرانیان را ازنزدیک لمس کرده ام.
وی افزود: مردم ایران در برخورد با مردم سایر نقاط دنیا هم همان صمیمتی را بروز می دهند که در برخورد با مردم کشورهای همسایه که قرابت های فرهنگی با آنها دارند، نشان می دهند.
وی برج قابوس در گنبد را شاهکار معماری توصیف کرد و با بیان اینکه برای اولین بار از این بنا دیدن می کند، افزود: ویژگی های معماری این برج از جمله انعکاس صوت در نقطه بخصوصی از محوطه آن مرا شگفت زده کرد.
در این بازدید که سفرای چندین کشور حضور داشتند، نصیر احمد نور سفیر افغانستان در ایران نیز برج قابوس را بنایی بی نظیر و عالی توصیف کرد و مهمان نوازی ایرانیان را خصیصه بارز مردم کشورمان توصیف کرد.
نهمین جشنواره فرهنگ قوام ایران زمین از روز گذشته (سه شنبه) در استان گلستان آغاز به کار کرد و سفرای کشورهای پاکستان، ازبکستان، تاجیکستان، قرقیزستان، افغانستان، عراق و هند که برای حضور در این جشنواره به گلستان سفر کرده اند، روز چهارشنبه از برج قابوس در گنبد و نیز موزه فرش این شهر بازدید کردند.
در این بازدید، سفرای کشورهای مذکور با ویژگی های معماری برج قابوس که با 62.66 متر ارتفاع به عنوان بلندترین بنای آجری جهان شناخته می شود و علاوه بر ثبت در فهرست آثار ملی کشورمان، در فهرست میراث جهانی نیز از سوی سازمان علمی، فرهنگی و آموزشی ملل متحد( یونسکو) نیز به ثبت رسیده است، آشنا شدند.
برج قابوس بنای یادمان قابوس بن وشمگیر مشهورترین پادشاه آل زیار و نیز نماد شهر گنبدکاووس در شرق استان گلستان است که در سال 397 هجری قمری ( 1007- 1006 میلادی) ساخته شده و بیش از هزار سال قدمت دارد و یکی از بناهای شاخص و ممتاز در معماری دوره اسلامی محسوب می شود.
جشنواره فرهنگ اقوام ایران زمین برای نخستین بار در سال 84 برگزار و از آن پس در تقویم مناسبت های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور به نام این استان ثبت و درج شد و اکنون نهمین دوره آن برگزار می شود.
این جشنواره در فهرست رویدادهای سازمان گردشگری جهانی (unwto)نیز به ثبت رسیده و در لیست برنامه های جهانی گردشگری در درگاه اینترنتی این سازمان عنوان شده است.
وجود انبوه جاذبه های اکوتوریسم استان گلستان را به گنجینه اکوتوریسم ایران مشهور کرده است یادمان هایی چون گنبدقابوس و رادکان، خرابه های شهر تاریخی جرجان و تمیشه و صدها اثر ارزشمند دیگر در استان گواهی از این مدعاست.
در نهمین جشنواره فرهنگ اقوام ایران زمین علاوه بر سفرا و نمایندگانی از کشورهای مختلف، 194 نفر از هنرمندان سراسر کشور (110هنرمند استان گلستان، 84 هنرمند از سایر استان ها) حضور دارند. برگزاری نمایشگاه سراسری صنایع دستی، جاذبه های گردشگری استان های کشور، سوغات استان ها و اجرای مراسم آیینی و موسیقی اقوام از برنامه های این جشنواره است

بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 948
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 607

نظرات این مطلب :

آرشیو

<    «  فروردین 1403  »    >
شیدسچپج
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 62
بازدید دیروز: 10
بازدید ماه:868
بازدید سال:868
بازدید کل:1163191