عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » رشته های دانشگاه مذاهب اسلامی افزایش می یابد


رشته های دانشگاه مذاهب اسلامی افزایش می یابد

رشته های دانشگاه مذاهب اسلامی افزایش می یابد

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی کشور گفت که پیگیریهای لازم از وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری برای افزایش هفت یا هشت رشته جدید به رشته های فعلی این واحد دانشگاهی در حال انجام است.
حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمدحسین مختاری روز شنبه در جلسه کمیسیون دانشجویی گنبدکاووس با موضوع تامین زمین برای احداث ساختمان اصلی دانشگاه مذاهب اسلامی این شهرستان، افزود: هم اکنون دانشگاه مذاهب اسلامی در 25 رشته و در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری افزون بر دو هزار دانشجو و طلبه دارد.
وی اضافه کرد: از این تعداد دانشجو، حدود 120 دانشجوی خارجی از 12 ملیت در دو بخش خواهران و برادران در دانشگاه مذاهب اسلامی مشغول تحصیل هستند.
حجت الاسلام مختاری، ارتباطات، هنر، اقتصاد، معماری و شهرسازی با پسوند اسلامی را از جمله رشته های جدید مورد تقاضا از وزارت علوم برای دانشگاه مذاهب اسلامی برشمرد و گفت: با برخی از این رشته ها موافقت شده و هم اکنون درحال تدوین سرفصل آموزشی آنها هستیم.
وی تصریح کرد: هدف از افزایش رشته ها، تربیت عالمان اسلامی از فرق مختلف برای بحث و بررسی مسائل این حوزه ها و کاربردی کردن آن در جامعه اسلامی است.
رییس دانشگاه مذاهب اسلامی با بیان اینکه هم اکنون این دانشگاه در استان های تهران، سیستان و بلوچستان، کردستان، هرمزگان، بوشهر، قم و گلستان فعال است، ادامه داد: در آینده نزدیک هم شعبه جدید این دانشگاه در استان کرمانشاه به مرکزیت شهر روانسرراه اندازی می شود.
حجت الاسلام مختاری گفت: راه اندازی دانشگاه مذاهب اسلامی در دو استان آذربایجان غربی و گیلان نیز در دست مطالعه است و ا فراهم شدن شرایط ، در این دو استان هم راه اندازی می شود.
وی با اشاره و با راه اندازی دانشگاه مذاهب اسلامی در گلستان به مرکزیت گنبدکاووس، افزود: راه اندازی این واحد دانشگاهی دراین شهرستان، مورد تاکید دفتر مقام معظم رهبری، مجمع شورای عالی تقریب مذاهب و کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی بوده و از آن حمایت شده است.
وی، نقش و فعالیت علمی دانشگاه مذاهب اسلامی را در تقویت بنیه تقریبی در جامعه بسیار مهم دانست و تصریح کرد: حمایت مسئولان برای راه اندازی این دانشگاه باتوجه به اهمیت و کارکرد آن ضروری است


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 622
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 2323

نظرات این مطلب :

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 351
بازدید دیروز: 597
بازدید ماه:2746
بازدید سال:17545
بازدید کل:1179868