عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » 17 درصد سازمان های مردم نهاد کشور غیرفعال هستند


17 درصد سازمان های مردم نهاد کشور غیرفعال هستند

17 درصد سازمان های مردم نهاد کشور غیرفعال هستند


معاون مشارکتهای اجتماعی سازمان امور اجتماعی کشور از ثبت 19 هزار سازمان مردم نهاد در حوزه های مختلف از جمله اجتماعی ، فرهنگی و محیط زیست خبر داد و گفت: 17 درصد این تشکل ها غیر فعال هستند.
کمال اکبری درمراسم افتتاح دفتر تسهیل گری و توسعه محلی دو محله سیدآباد و بدلجه شهر گنبدکاووس، افزود:
16 درصد سازمان های مردم نهاد کشور نیز نیمه فعال هستند.
وی، توانمندسازی، آموزش و توسعه نظارت ها بر سازمان های مردم نهاد را رویکرد اصلی سازمان اجتماعی وزارت کشور دانست و اضافه کرد: این رویکرد به منظور توسعه مشارکت و فعال تر کردن تشکل ها، در سال آینده با اهتمام بیشتر انجام می شود.
اکبری گفت: سازمان امور اجتماعی وزارت کشور ضمن حمایت معنوی از تشکل های مردم نهاد، تلاش دارد با رفع موانع قانونی و اداری، بستر مناسب برای انجام فعالیت های کیفی و کمی این نهادها ایجاد شود.
وی بدون اشاره به مبلغ اعتبارات حوزه اجتماعی، گفت: پارسال حدود 60 درصد این اعتبارات برای اجرای برنامه های مختلف اجتماعی، فرهنگی و آموزشی سراسر کشور با مشارکت تشکل های مردم نهاد هزینه شده است.
معاون مشارکت های اجتماعی سازمان امور اجتماعی وزارت کشور با اشاره به راه اندازی دفاتر تسهیل گری، گفت: تا سال گذشته مجموعا 100 دفتر در سراسر کشور فعال بود که این رقم امسال به حدود 200 دفتر افزایش یافته است.
اکبری افزود: این دفاتر به منظور استفاده از مشارکت چند جانبه مردم در کنار دیگر ادارات و نهادها برای توسعه و بالندگی محله و کنترل و پیشگیری از آسیب ها بویژه درحوزه اجتماعی راه اندازی می شوند.
وی اضافه کرد: دفاتر تسهیل گری همچنین بایستی از ظرفیت دیگر سازمان های مردم نهاد نیز برای تحقق اهداف پیش بینی شده استفاده کرده و دفتر را به مکانی برای فعالیت همه تشکل های مردم نهاد تبدیل نمایند.
معاون مشارکت های اجتماعی سازمان امور اجتماعی وزارت کشور در بازدید از موسسه سبزگامان بسکی، از تلاش های چند دهه ای دکتر بسکی به عنوان پدر طبیعت ایران برای انجام فعالیت های فرهنگی و ترویجی در راستای حفظ و نگهداری از محیط زیست به نیکی یاد کرد.
وی گفت: از بهترین اعمال که در احادیث نبوی نیز آمده انجام کارهایی است که به مردم نفع برساند.
اکبری افزود: سازمان های مردم نهاد به واسطه مردمی بودن باید روی پای خود بایستند و در کنار حمایت های دولتی که همان کنار گذاشتن موانع و بسترسازی است، با فعالیت های خود در راستای نفع رساندن به جامعه گام بردارند.
این مقام مسئول با قدردانی از تشکل های مردم نهاد گنبدکاووس اضافه کرد: انگیزه بالا و حس مسئولیت پذیری آنان ظرفیت خوبی برای پیشبرد امور درحوزه های مختلف است


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 576
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 2306

نظرات این مطلب :

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 125
بازدید دیروز: 351
بازدید ماه:710
بازدید سال:15509
بازدید کل:1177832