عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » فرماندار ویژه : برضرورت نظارت بیشتر برای جلوگیری از تخلیه زباله در حاشیه جاده های ترانزیتی نفت تاکید کرد

معاون استاندار و فرماندارویژه گنبدکاووس

فرماندار ویژه : برضرورت نظارت بیشتر برای جلوگیری از تخلیه زباله در حاشیه جاده های ترانزیتی نفت تاکید کرد

فرماندار ویژه : برضرورت نظارت بیشتر برای جلوگیری از تخلیه زباله در حاشیه جاده های ترانزیتی نفت تاکید کرد


معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبدکاووس در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی این شهرستان بر برضرورت نظارت بیشتر برای جلوگیری از تخلیه زباله در حاشیه جاده های ترانزیتی نفت و نیز داشلی برون این شهرستان تاکید کرد و خواستار برخورد جدی با فروشندگان طیور در بازار هفتگی گنبدکاووس به منظور جلوگیری از شیوع احتمالی بیماری آنفلوانزای حاد پرندگان شد.
مهندس عبدالقدیر کریمی از پیگیری های جدی و مستمر برای کسب مجوز راه اندازی دانشکده علوم پزشکی در گنبدکاووس خبر داد و اضافه کرد: در جریان سفر 24 و 25 دی ماه ریاست جمهوری و پیگیری استاندار گلستان نماینده مجلس و مسئولین این شهرستان، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با این مطالبه گنبدی ها موفقت کرده و اکنون موضوع درکمیسیون مربوطه در وزارت بهداشت درحال بررسی است.
 دکتر فرهاد بدیعی نیز در این جلسه گفت: برخورد با عرضه قلیان در سفره خانه ها و رستوران ها که چند سال پیش در گنبدکاووس انجام شد، سبب گسترش قلیان سراها در مکان های به اصطلاح زیرزمینی شده است.
وی افزود: اکنون قلیان سراهای زیرزمینی قابل توجهی در واحدهای مسکونی گنبدکاووس راه اندازی شده که در آن به روی مشتریان عموما جوان باز است و در این بین علاوه بر تهدید سلامت عمومی نسل جوان، بعضا مباحث منکراتی نیز مطرح می شود.
دکتر بدیعی با تاکید برضرورت مقابله جدی بویژه از سوی دستگاه قضایی و اتاق اصناف با این پدیده اجتماعی، اضافه کرد: بدون استثنا تمامی تنباکوهای طعم دار سرطان زا بوده و همین امر سبب نگرانی بسیاری از خانواده ها نسبت به سلامت فرزندان شده است.
وی تصریح کرد: علاوه بر واحدهای زیرزمینی عرضه قلیان و برخی واحدهای دیگر که آشکارا این مواد دخانی را عرضه می کنند، اکنون تعدادی واحد تجاری هم در گنبدکاووس مبادرت به فروش لوازم و ادوات استعمال قلیان می کنند.
وی از اجرای طرح آموزشی پیشگیری از سوانح و حوادث کودکان زیر پنج سال نیز در گنبدکاووس خبر داد و گفت: اجرای این طرح با هدف کاهش مرگ و میر، معلولیت یا صدمات جسمی به این گروه سنی با همکاری همه ادارات و نهادها اجرا می شود.
وی اضافه کرد: براساس آمار سال 95 در گنبدکاووس 1615 مورد حادثه شامل سقوط از پله و ساختمان، سوانح رانندگی، سوختگی و مسمومیت برای کودکان زیر پنج سال رخ داده که می بایست با آموزش های لازم به خانواده ها از این حوادث جلوگیری شود.
جانشین دادستان عمومی و انقلاب گنبدکاووس نیز دراین جلسه با بیان اینکه استعمال قلیان با بخشی از فرهنگ خانواده ها پیوند خورده، گفت: از لحاظ قانونی استعمال قلیان جرم نیست اما عرضه آن دراماکن عمومی مانند سفره خانه ها و رستوران ها ممنوع است.
رحیم فلاح افزود: با این حال در قانون مجازات اسلامی، پلمپ واحد صنفی پیش بینی نشده ولی اتاق اصناف بر اساس قوانین صنفی خود می تواند نسبت به پلمپ واحدهای متخلف اقدام نماید.
وی اضافه کرد: خرید و فروش آلات و ادوات قلیان نیز جرم نیست مگر اینکه به تشخیص متولیان بهداشت و درمان، تهدیدی بر سلامت عمومی قلمداد شود.
فلاح بابیان اینکه برخورد قهری نمی تواند جلوی این آسیب را بگیرد، تصریح کرد: نتیجه این نوع برخورد گرایش به راه اندازی مکان های زیرزمینی است که در کنار استعمال قلیان برخی مسائل منکراتی و قمار نیز در این اماکن مشاهده می شود.
وی پیشنهاد کرد تا کار تحقیقاتی و پژوهشی ازسوی دانشگاهیان درخصوص دلایل گرایش خانواده ها و جوانان به استعمال قلیان انجام شود و بر اساس آن برای اقدامات پیشگیرانه برنامه ریزی شود

فرماندار ویژه : برضرورت نظارت بیشتر برای جلوگیری از تخلیه زباله در حاشیه جاده های ترانزیتی نفت تاکید کرد

 

فرماندار ویژه : برضرورت نظارت بیشتر برای جلوگیری از تخلیه زباله در حاشیه جاده های ترانزیتی نفت تاکید کرد

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 669
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 2297

نظرات این مطلب :

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 686
بازدید دیروز: 351
بازدید ماه:1271
بازدید سال:16070
بازدید کل:1178393