عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » تاکیدفرماندارویژه بر لزوم توجه جدی مراکز آموزش عالی به مطالبات مردم در حوزه اجتماعی

معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبد کاووس

تاکیدفرماندارویژه بر لزوم توجه جدی مراکز آموزش عالی به مطالبات مردم در حوزه اجتماعی

تاکیدفرماندارویژه بر لزوم توجه جدی مراکز آموزش عالی به مطالبات مردم در حوزه اجتماعی


معاون استاندار گلستان و فرماندار ویژه گنبدکاووس در جلسه هماهنگی بزرگداشت هفته پژوهش (25 تا 30 آذر)به مزیت 359 عضو هیات علمی در 9 مرکز آموزش عالی این شهرستان اشاره و بر لزوم توجه جدی مراکز آموزش عالی به مطالبات مختلف مردم بویژه در حوزه اجتماعی تاکید کرد.
 عبدالقدیر کریمی گفت: این تعداد عضو هیات علمی و حدود 13 هزار دانشجو ظرفیت بزرگی است که می توان از آن درقالب اتاق فکر برای بخش های مختلف از جمله حوزه اجتماعی استفاده کرد.
وی افزود: امروز روند رو به رشد آسیب های اجتماعی مانند اعتیاد، طلاق و خودکشی مردم را نگران ساخته است بنابراین دانشگاه ها بایستی برای پیشگیری و کاهش آن راهکارهای علمی ارائه دهند.
کریمی با تاکید بر ضرورت تعامل بیشتر مدیران ادارات و نهادهای گنبدکاووس با دانشگاه ها و اهمیت دادن به مقوله پژوهش و استفاده از راهکارهای علمی برای رفع مطالبات مردم، اضافه کرد: متاسفانه نگرش و فاصله ادارات و مدیران با پژوهش زیاد است که باید کم شود.
وی با یادآوری فعالیت 384 پزشک عمومی، متخصص و فوق تخصص در گنبدکاووس تصریح کرد: این تعداد پزشک نیز ظرفیت خوبی برای ارتقای سطح بهداشت و سلامت جامعه هستند که بایستی از آن استفاده بهینه تری شود.
دکتر محمدرضا هنرور افزود: فقر از عوامل مهم در ایجاد آسیب های اجتماعی به شمار می رود.
وی اضافه کرد: علاوه بر فقر، ناامنی غذایی نیز در برخی شهرهای استان گلستان آمار بالایی دارد که سلامت جامعه را تهدید می کند.
دکتر هنرور با تشریح برنامه های H.S.R ( پژوهش در نظام سلامت) در استان گلستان؛ آمادگی دانشگاه علوم پزشکی برای امضای تفاهم نامه با دیگر مراکز علمی - آموزشی جهت انجام طرح های پژوهشی بویژه در حوزه سلامت و آسیب های اجتماعی را اعلام کرد.
وی با بیان اینکه تحقیقات علمی - پژوهشی باید مبتنی بر واقعیت بوده و به تصمیم سازی و برنامه ریزی ها کمک کند، گفت: معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی با 20 مرکز تحقیقاتی و برخورداری از سامانه اطلاع رسانی الکترونیکی و فناوری حوزه سلامت می تواند به دیگر دانشگاه ها در انجام فعالیت های تحقیقاتی کمک کند.
وی تصریح کرد: امروز 80 درصد عوامل اجتماعی و محیطی و تنها 20 درصد مراقبت های درمانی بر سلامت جامعه تاثیر دارد بنابراین بایستی به مباحث اجتماعی حوزه سلامت توجه ویژه شود.
دکتر هنرور گفت: گلستان یکی از سه استان اجرا کننده سامانه 'ناب' ( نرم افزار اطلاعات بهداشت) است و هم اکنون اطلاعات یک میلیون و 600 هزار نفر از جمعیت منطقه در آن ثبت شده که می توان از آن در فعالیت های پژوهشی استفاده کرد.

تاکیدفرماندارویژه بر لزوم توجه جدی مراکز آموزش عالی به مطالبات مردم در حوزه اجتماعی

 

تاکیدفرماندارویژه بر لزوم توجه جدی مراکز آموزش عالی به مطالبات مردم در حوزه اجتماعی

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 390
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 2224

نظرات این مطلب :

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 798
بازدید دیروز: 351
بازدید ماه:1383
بازدید سال:16182
بازدید کل:1178505