عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » رسیدگی به پرونده قتل مولوی جمالزایی سرعت گیرد


رسیدگی به پرونده قتل مولوی جمالزایی سرعت گیرد

رسیدگی به پرونده قتل مولوی جمالزایی سرعت گیرد


نماینده ولی فقیه در استان گلستان با ابراز تاسف از قتل مولوی عبدالغفور جمالزایی امام جماعت مسجد ایمان اهل سنت روستای رضا آباد این استان ، خواستار رسیدگی فوری برای شناسایی ،دستگیری و مجازات عامل یا عاملان حادثه شد.
سید کاظم نورمفیدی در نشست مشترک اعضای شورای اداری و علمای شیعه و سنی گنبد به منظور افتتاح واحد دانشگاه مذاهب اسلامی این شهرستان گفت: در این حادثه تلخ علما و نیز مردم شیعه و سنی پای پرچم اسلام بایستند و اجازه سوء استفاده ندهند.
مولوی عبدالغفور جمالزایی امام جماعت مسجد ایمان اهل سنت روستای رضا آباد از توابع بخش فندرسک شهرستان رامیان صبح دیروز /سه شنبه/ با اصابت چهار گلوله ساچمه ای اسلحه شکاری به قتل رسید.
نماینده ولی فقیه در گلستان همچنین به مساله وحدت امت اسلامی و ضرورت حفظ و تقویت آن اشاره کرد و با تکلیف شرعی دانستن آن افزود: توجه جدی به این مساله که نص صریح قرآن و خواسته خداوند است، در شرایط امروز جهان اسلام اهمیتی چند برابر یافته است.
نورمفیدی اضافه کرد: امروز دست دشمنان اسلام در سرزمین های اسلامی در قالب دست شیطان ظاهر شده و همه تلاش آنها ایجاد اختلاف بین مسلمانان برای به جان هم انداختن یکدیگر است.
امام جمعه گرگان تصریح کرد: در چنین شرایطی حفظ و تقویت وحدت امت اسلامی از اوجب واجبات است که همه علما و روحانیون، روشنفکران، معتمدان و متنفذان و نیز مردم شیعه و سنی جهان اسلام بایستی به آن توجه جدی داشته باشند.
نورمفیدی اطاعت از خدا و رسول گرامی اسلام (ص) را اعتقاد مشترک شیعه و سنی دانست و گفت: اگر چه راه این اطاعت در شیعه از طریق اهل بیت (ع) و در اهل سنت از طریق سنت پیامبر (ص) و صحابه آن بزگوار است؛ اما هدف یکی می باشد.
عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: امروز شیعه به احادیث منتقل شده از صحابه رسول الله و اهل سنت به احادیثی که از اهل بیت (ع) به پیامبر (ص) منتهی می شود، اعتقاد دارند و این نکته مثبت است.
نورمفیدی اضافه کرد: البته برخی اختلاف نظرهای کوچک فقهی که بین شیعه و سنی وجود دارد، سبب شده تا دشمنان با بزرگ نمایی آن برای مسلمانان دام پهن کرده و اختلاف ایجاد کنند.
عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: بایستی تلاش کنیم این اختلاف نظرهای جزیی نیز با مباحث علمی و فقهی در بین علما و روحانیون رفع و یا به حداقل برسد تا بهانه به دست دشمن نیفتد که نقش دانشگاه مذاهب اسلامی و مجمع جهانی تقریب مذاهب در این حوزه مهم است.
نورمفیدی با یادآوری روابط دوستانه و نامه نگاری دو مرجع بزرگ شیعه و اهل سنت یعنی مرحومان آیت الله بروجردی و شیخ محمود شلتوت رییس دانشگاه الازهر مصر در دهه های گذشته اضافه کرد: فتواهایی که این دو عالم بزرگوار در استفاده از اصول فقهی یکدیگر دادند، تاریخی و ارزشمند است.
امام جمعه گرگان تصریح کرد: راه اندازی دانشگاه مذاهب اسلامی که هدفش تقویت وحدت بین مذاهب و آشنایی طلاب و دانشجویان شیعه و سنی با اصول فقهی همدیگر است، اقدام بسیار مبارکی است.
نورمفیدی با بیان اینکه شیعه و سنی هر کدام دارای اصول فقهی، اعتقادی، کلامی و تفسیر محکم و متقن هستند، گفت: هیچ کس به دنبال شیعه کردن سنی یا سنی کردن شیعه نیست بلکه هدف فقط وحدت است که این دو مذهب همچون دو برادر در کنار هم از اسلام ناب محمدی (ص) در برابر توطئه دشمن دفاع می کنند.
امام جمعه گرگان در پایان سخنان خود گفت: آنچه در وحدت و تقویت آن مهم است، توجه به نص صریح قرآن است که همه مسلمانان بایستی به دستورات الهی عمل کنند و از خواب غفلت بیدار شوند و نگذارند تا یهود و نصارا بر ما حکومت کنند


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 557
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 2200

نظرات این مطلب :

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 271
بازدید دیروز: 1213
بازدید ماه:2069
بازدید سال:16868
بازدید کل:1179191