عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » مدارس سمپاد مهارتی در استان ها راه اندازی می شود


مدارس سمپاد مهارتی در استان ها راه اندازی می شود

مدارس سمپاد مهارتی در استان ها راه اندازی می شود

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان(سمپاد) و دانش پژوهان جوان از راه اندازی مدارس سمپاد مهارتی در استان های مختلف کشور خبر داد و گفت: نخستین این مدارس در استان البرز راهاندازی شد.
دکتر فاطمه مهاجرانی درجلسه شورای آموزش و پرورش گنبدکاووس افزود: دراین مدارس مهارت های فنی و حرفه ای متناسب با ظرفیت هر استان از جمله در حوزه کشاورزی، صنعت، گردشگری و صنایع دستی آموزش داده می شود.
وی اضافه کرد: دراین ارتباط تفاهم نامه هایی نیز با سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، هوا فضا و آموزش فنی و حرفه ای کشور منعقد شده است.
دکتر مهاجرانی، وجود مدارس استعدادهای درخشان (سمپاد) که از سال 66 در کشور ایجاد شدند را عین عدالت آموزشی دانست و یادآور شد: تلفیق این مدارس با باشگاه دانش پژوهان جوان که درسال 89 صورت گرفت، این مدارس را با مشکل استقلال مالی مواجه کرد.
وی تصریح کرد: احیای مجدد مدارس سمپاد با حمایت رهبری انقلاب و دستور معظم له در شورای انقلاب فرهنگی مطرح و اساسنامه آن نیز هفته گذشته تصویب شده است.
رییس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان کشور ابراز امیدواری کرد با حمایت نمایندگان مجلس شورای اسلامی، تشکیل مجدد سازمان سمپاد به عنوان سازمانی با بودجه مستقل تصویب شود.
مهاجرانی، توجه به نخبه پروری در استان های مرزی، توجه به مهارت آموزی در حوزه های مختلف زندگی و خوب زیستن، تقویت حس وطن دوستی، مهارت آموزی، اردوهای جهادی علمی، تجاری سازی ایده ها متناسب با ظرفیت های استانی و نیز برگزاری کارسوق ها و جشنواره خوارزمی در استان ها را از مهمترین برنامه های مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان برشمرد.
وی گفت: هم اینک 670 مدرسه استعدادهای درخشان در سراسر کشور با 125 هزار دانش آموز فعال است و بطور میانگین بالای 70 درصد رتبه های زیر 100 در آزمون سراسری از دانش آموزان سمپاد هستند.
مهاجرانی به مردم گنبدکاووس نیز قول مساعد داد تا باشگاه دانش پژوهان جوان در این شهرستان راه اندازی و نخستین کارسوق صادرات کشاورزی و صنعت نیز در گنبدکاووس برگزار شود.
در این جلسه مدیرکل آموزش و پرورش گلستان، رییس مرکز استعدادهای درخشان استان، فرماندار ویژه گنبد، امام جمعه و نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند.

مدارس سمپاد مهارتی در استان ها راه اندازی می شود

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 587
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 2093

نظرات این مطلب :

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 357
بازدید دیروز: 597
بازدید ماه:2752
بازدید سال:17551
بازدید کل:1179874