عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » هیچ وقت جهان اسلام مانند امروز مورد ظلم واقع نشده است

فرمانداری ویژه شهرستان گنبد کاووس

هیچ وقت جهان اسلام مانند امروز مورد ظلم واقع نشده است

هیچ وقت جهان اسلام مانند امروز مورد ظلم واقع نشده است

مسئول فرهنگی روابط بین الملل بیداری اسلامی در کشور گفت: خوشبختانه استان گلستان به ویژه منطقه گنبد در ابراز محبت به سید الشهداء پیش قدم و الگو برای سایر استانها می باشد. حجت الاسلام علی اکبر براتی در همایش عاشورا و امام حسین (ع) از نظر اهل سنت مهم ترین عامل مقاومت امام حسین (ع) در برابر یزید را راه انداختن جریانی از سوی یزید دانست که هیچ ربطی به اسلام نداشت و افزود یزید می خواست جامعه اسلامی را به ۵۰ سال قبل و دوران جاهلیت برگرداند و مسیر امامت و خلافت و ولایت را به پادشاهی و سلطنت سوق دهد و از طرف دیگر اصرار بر رفتارهای غیر دینی و حرام داشت.
وی اذعان کرد: امام حسین (ع) قیام کرد تا اسلام را زنده نگه دارد و جامعه را از انحراف باز دارد.
مسئول فرهنگی روابط بین الملل بیداری اسلامی در کشور بیان کرد: پیش از آنچه که به شیعیان در حکومت یزید ظلم شود به اهل سنت ظلم شد و امروز شیوه آن را داعشیان در سوریه و دیگر مناطق ادامه می دهند.
حجت الاسلام علی اکبر براتی با بیان اینکه امروز داعش و گروههای تکفیری بارگاه مومنین ،چه شیعه و چه سنی را که مورد قداست است مورد حمله قرار می دهد اضافه کرد : متاسفانه جهان اسلام امروز درگیر با اینگونه مسلمانان است. اینان خود را به اسلام و قرآن متصل می کنند در صورتی که هیچ احکامی از دین و اسلام نمی دانند و بیشتر ذکر ها و باورهای دینی اهل سنت و انجام آن از جمله بلند صلوات فرستادن را کفر می دانند و قتل شخصی که صلوات می فرستد را واجب می دانند.
براتی ادامه داد: هیچ وقت جهان اسلام مانند امروز مورد ظلم واقع نشده است زیرا رسانه ها در میدان هستند و عده ای به نام اسلام سر عده ای دیگر را می برند و در آخر الله اکبر می گویند در صورتی که گفتن الله اکبر و شهادتین فصل مشترک همه مسلمین است.
وی با اشاره به قصد دشمن در معرفی یک چهره خشن و خونریز ازمسلمانان یادآور شد : اینان قصد دارند اسلام هراسی که دو نیمه شیعه هراسی و سنی هراسی است را رواج دهند و برای ایشان شیعه و سنی بودن فرقی نمی کند.
حجت الاسلام براتی افزود: همچنین در مقابل کسانی که به نام اهل سنت این کارها را می کنند در شبکه های ماهواره ای نیز کسانی هستند که به نام شیعه مقدسات اهل سنت را به سخره می گیرند که برای ما این افراد با داعش هیچ فرقی ندارند.
مسئول فرهنگی روابط بین الملل بیداری اسلامی در کشور خاطر نشان کرد: اینان در قدم اول می خواهند غیرمسلمانان از اسلام بترسند و در قدم دوم می خواهند خود مسلمانان از اسلام دست بردارند و وقتی این صحنه ها را جوانان کم اطلاع ببینند از اسلام خداحافظی خواهند کرد .
وی در پایان ابراز امیدواری کرد با وحدت بیشترمسلمانان ، دشمنان نتوانند مسلمانان چه شیعه و چه سنی را بر علیه یکدیگر بشورانند.
آخوند عبدالباسط نوریزاد امام جمعه اهل سنت گنبد نیز در این مراسم ضمن خوش آمد به میهمانان واقعه کربلا را برای همه مسلمانان درس بزرگی دانست که امام حسین (ع) در راستا ی احیا دین جدش قیام نمود و در این راه به شهادت رسید .
وی همچنین محبت به اهل بیت(ع) بویژه به امام حسین (ع) را لازمه ایمان یک فرد مسلمان خواند و اذعان کرد ایمان ما با محبت به اهل بیت کامل می شود.
آخوند خوجملی امام جمعه اهل سنت نگین شهر نیز با اشاره به وحدت میان اقوام و مذاهب استان گلستان را که به عنوان اسوه و الگو برای دیگر استانها ی کشور است را نتیجه محبت به اهل بیت خواند.
آخوند خوجملی افزود: تمام مشکلات جهان اسلام و درگیری های موجود متاسفانه به بخاطر این است که مرگ و آخرت به فراموشی سپرده شده است ولی خوشبختانه در کشور و استان ما این مسئله فراموش نشده و این امر سبب می شود که خیرخواه یکدیگر باشیم و به پوچی دنیا پی ببریم .
وی با اشاره به اینکه امام حسین (ع) نگاه معرفتی و عارفانه نسبت به همه انسانها حتی دشمنان خود داشت اظهار کرد : به همین دلیل است که نسبت به شدیدترین دشمنان خود نیز نفرین نمی کرد و تلاش می کرد آن را به دایره اسلام هدایت نماید.
وی همچنین با حیاتی دانستن مسئله امنیت در کشور های اسلامی گفت: احترام و ابراز محبت کردن مردم در منظقه ما ، نشان از در کنار هم بودن و امنیت است و باعث می گردد تا در سایۀ امنیت و نظام اسلامی اهل شیعه و سنی مراسمات خود را برگزار کنند.
خوجملی تاکید کرد: باید تلاش کنیم همان نگاه عارفانه امام حسین (ع) را نسبت به یکدیگر داشته باشیم. و آن را تقویت و حفظ نمائیم. امام جمعه اهل سنت نگین شهر اظهار کرد :متاسفانه امروز جهان اسلام و در کشور های دیگر با سیره عملی و نظری رسول اکرم (ص) فاصله زیادی دارد و امام حسین(ع) متعلق به همه مسلمانان چه شیعه و چه سنی می باشد و رسیدن به امت واحد اسلامی نتیجه فرایندی است که از زمان پیامبر(ص) طی شده است .
وی ادامه داد: اگر امروز و در زمان ما ، در جهان اسلام امام خمینی را به عنوان عامل وحدت جامعه اسلامی می شناسند بخاطر توجه ایشان به قومیت ها بود که باعث احیاگر وحدت اسلامی شده است و تاثیر آن در مسئولین کشوری نیز مشهود است.
و ی در پایان یاداور شد :ایجاد تکفیری ها نیز طی یک فرایند منفی شکل گرفته است و آنان معتقدند آنچه که فکر می کنند حق مطلق است و آنچه که دیگران فکر می کنند باطل مطلق است .
گفتنی است در این مراسم آیت الله شاهرودی نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری،حجت الاسلام علی اکبر براتی مسئول فرهنگی روابط بین الملل بیداری اسلامی در کشور ، مهندس حمیدی معاون استاندار و فرماندار ویژه ، دکتر عباسی نماینده مردم گنبد در مجلس ، مسئولین شهرستان و امام جمعه و علمای اهل سنت و تشیع گنبد حضور داشتند.

هیچ وقت جهان اسلام مانند امروز مورد ظلم واقع نشده است

 

هیچ وقت جهان اسلام مانند امروز مورد ظلم واقع نشده است

 

هیچ وقت جهان اسلام مانند امروز مورد ظلم واقع نشده است

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 1414
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 201

نظرات این مطلب :

آرشیو

<    «  فروردین 1403  »    >
شیدسچپج
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 42
بازدید دیروز: 10
بازدید ماه:848
بازدید سال:848
بازدید کل:1163171