عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » مسئله اصلی در مورد سالمندان, درک صحیح آنان و مهم دانستن این موضوع است

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی فرمانداری ویژه گنبد کاووس

مسئله اصلی در مورد سالمندان, درک صحیح آنان و مهم دانستن این موضوع است

مسئله اصلی در مورد سالمندان, درک صحیح آنان و مهم دانستن این موضوع است

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری ویژه شهرستان گنبدکاووس در جلسه شورای ساماندهی سالمندان و شورای مشارکت های عمومی اظهار داشت: توجه به سبک و شیوه زندگی از هم اکنون و توانمند سازی سالمندان با ایجاد زیر ساختها و انجام اقدامات معیشتی ، رفاهی و آموزشی مهمترین عامل در راستای زندگی سالم و با نشاط در دوران سالمندی است.
فرهاد شیبک افزود: متاسفانه در بعضی مواقع برخی دستگاه ها موضوع سالمند را مهم ندانسته و به آن به صورت جدی نمی پردازنند, در صورتی که که مسئله اصلی درک صحیح از سالمند بوده و به این نقطه برسیم که این موضوع نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
وی تصریح کرد: از لحاظ اجتماعی و نگاه آموزه های دینی و توصیه بزرگان, نسبت به سالمندان و تکریم آنها, سفارش های زیادی شده است و با توجه به ظرفیت های بالا در حوزه سالمندان, ما هنوز نتوانستیم به طور صحیح و کامل از آن استفاده کنیم.
معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری ویژه شهرستان گنبدکاووس تاکید کرد: همه دستگاه ها باید در حوزه وظایف و تکالیف خود اقدامات لازم و موثر برای جامعه هدف را انجام دهند, در گنبدکاووس اتفاقات و اقدامات خوبی در حوزه شور و نشاط اجتماعی صورت گرفته, اما به صورت تخصصی نبوده است و برگزاری همایش سالمندان می تواند در این حوزه تاثیر گذار باشد.
شیبک با اشاره به ظرفیت های خوب کانون بازنشستگان در سطح شهرستان و استفاده جمعی آنها در برنامه های ویژه سالمندان گفت: کانون بازنشستگان یک ظرفیت بسیار خوبی است و حدود 6 کانون در این حوزه در سطح شهرستان فعالیت دارند که جمعیت کثیری را بخود اختصاص دادند و این کانون ها می توانند با برنامه ریزی منسجم, برنامه های خوبی را برای سالمندان برگزار کنند.
وی با تاکید بر مشکلات زیرساخت ها در این حوزه اظهار کرد: ایجاد نشاط اجتماعی و امید به زندگی برای بازنشستگان نیاز به زیر ساخت هایی است که در این حوزه مشکلاتی وجود دارد و باید با کمک ارگان ها و دستگاه هایی چون اداره ورزش و جوانان, شورای اسلامی شهر و شهرداری ها, بخشداری ها و دهیاری ها در رفع آن اقدام کنیم.
معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری ویژه شهرستان گنبدکاووس در حوزه مشارکت های مردمی تصریح کرد: در حال حاضر در گنبدکاووس 74 موسسه و سمن های مردم نهاد وجود دارد که از این تعداد, 17 موسسه بصورت خیریه فعالیت می کنند و توسط دستگاه های مرتبط نظارت و کنترل می شوند.
وی افزود: طرح ایجاد شور و نشاط اجتماعی توسط اداره ارشاد در نظر گرفته شده و نشستی را با سمن ها وموسسات مردم نهاد در خصوص چگونگی اجرای آن خواهیم داشت.

مسئله اصلی در مورد سالمندان, درک صحیح آنان و مهم دانستن این موضوع است

 

مسئله اصلی در مورد سالمندان, درک صحیح آنان و مهم دانستن این موضوع است

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 385
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 1916

نظرات این مطلب :

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 78
بازدید دیروز: 227
بازدید ماه:78
بازدید سال:14877
بازدید کل:1177200