عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » کاهش آسیب های اجتماعی نیازمند رویکرد پیشگیرانه است

معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبد کاووس

کاهش آسیب های اجتماعی نیازمند رویکرد پیشگیرانه است

کاهش آسیب های اجتماعی نیازمند رویکرد پیشگیرانه است

معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبد کاووس با مهم دانستن اقدامات پیشگیرانه در حوزه مبارزه با مواد مخدر و کاهش آسیب های آن ، خاطر نشان کرد: اولویت نخست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر این شهرستان در سال جاری اقدامات پیشگیرانه است.
مهندس عبدالقدیر کریمی درجلسه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر این شهرستان گفت: 50 درصد فعالیت های این شورا در سالجاری مبتنی بر اقدامات پیشگیرانه است.
وی یادآور شد: آسیب های اجتماعی از حوزه های سخت است و فعالیت در این حوزه تنها با جدیت، انسجام و داشتن نقشه راه از سوی مدیران میسر می شود.
وی بابیان اینکه هر گونه کوتاهی و قصور دراین حوزه آسیب های جبران ناپذیری را بر جامعه و خانواده ها وارد می کند، از مدیران عضو شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر این شهرستان بویژه دانشگاه ها خواست تا برای سالجاری نقشه راه تدوین و بر اساس شیوه نامه اجرایی ابلاغ شده ازسوی دبیرخانه شورا حرکت و مصوبات آن را اجرا نمایند.
وی، اجرای برنامه های نشاط آور فرهنگی و ورزشی، استفاده از ظرفیت تشکل های مردم نهاد و علما و روحانیون، انجام اقدامات پیشگیرانه در محیط های کاری و کارگری و توجه به آموزش های مهارتی و فنی و حرفه ای را از جمله مهمترین برنامه های پیشگیرانه درحوزه مبارزه با مواد مخدر و کاهش آسیب های آن برشمرد و گفت: این برنامه ها باید در مناطق شهری و روستایی بویژه محلات آسیب پذیر با جدیت انجام شود.
فرماندار ویژه گنبدکاووس پیشنهاد داد تا مرکز آموزش فنی و حرفه ای این شهرستان علاوه بر اطلاع رسانی به مردم درخصوص کلاس های آموزشی و مهارتی، نسبت به راه اندازی اتوبوس سیار که در آن کارشناسان حوزه آسیب های اجتماعی، مشاوره و مربیان مهارت آموزی حضور داشته باشند، اقدام نماید.
کریمی گفت: این اتوبوس می تواند به مناطق روستایی پرجمعیت اعزام و کارشناسان نسبت به آگاهی بخشی به جوانان و خانواده ها درخصوص آسیب های اجتماعی و مواد مخدر اقدام کنند.
در این جلسه برخی مدیران عضو این شورا از جمله رییس دانشگاه پیام نور، رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر انتظامی و شهردار گنبدکاووس ارائه گزارش دادند.
پیش بینی 600 میلیون ریال اعتبار برای تکمیل ساختمان نگهداری از متکدیان گنبدکاووس از سوی استانداری به شهرداری این شهر که تا الان 50 درصد آن تخصیص یافته است، رشد 100 درصدی کشفیات مواد مخدر در اردیبهشت امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل و شناسایی 16 خانوار فاقد مسکن با وضعیت معیشتی نامناسب در روستای اسلام آباد از مهمترین نکات مطرح شده توسط مدیران گنبدی درجلسه بود.
فرهاد شیبک معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار ویژه گنبدکاووس نیز دراین جلسه گفت: شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر این شهرستان درسال گذشته 14 جلسه با 144 مصوبه داشته که 81 درصد مصوبات اجرایی شده و بقیه در سال جاری باید اجرا شود.

کاهش آسیب های اجتماعی نیازمند رویکرد پیشگیرانه است

 

کاهش آسیب های اجتماعی نیازمند رویکرد پیشگیرانه است

 

کاهش آسیب های اجتماعی نیازمند رویکرد پیشگیرانه است

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 547
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 1875

نظرات این مطلب :

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 706
بازدید دیروز: 351
بازدید ماه:1291
بازدید سال:16090
بازدید کل:1178413