عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » زکات از ظرفیت های خوب جامعه اسلامی است

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری ویژه گنبد کاووس

زکات از ظرفیت های خوب جامعه اسلامی است

زکات از ظرفیت های خوب جامعه اسلامی است

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار ویژه گنبدکاووس در جلسه شورای زکات گنبدکاووس ضمن قدردانی از مودیان زکات و همکاری مبلغان و عاملین جمع آوری زکات، گفت: کسب رتبه اول استان گلستان در امر جمع آوری زکات یک افتخار برای این شهرستان است.
فرهاد شیبک با اشاره به اعتبارات تملک دارایی های گنبدکاووس درسال 96 که مبلغ یک هزار و 100 میلیارد ریال بود، افزود: درحالی که تاکنون حدود 40 درصد این اعتبارات تخصیص یافته اما جمع آوری 50 میلیارد ریال درحوزه زکات بسیار خوب است.
وی گفت: زکات از ظرفیت های خوب جامعه اسلامی است که علاوه بر وظیفه شرعی یک اقدام خوب برای رفع محرومیت ها و کمک به نیازمندان به حساب می آید و دستگاه های دولتی بالاخص دهیاران در راستای قانون زکات کشور موظف به همکاری در این حوزه هستند.
شیبک، پیشنهاد کرد که همایش بزرگ تجلیل از مودیان، مبلغان و عاملین زکات در گنبدکاووس برگزار شود و امسال بخشی از زکات جمع آوری شده برای ایجاد زیرساخت های تامین آب و برق در روستاهای محروم این شهرستان بویژه در بخش داشلی برون هزینه شود.
حجت الاسلام و المسلمین جواد اعلایی نسب روز دوشنبه افزود: در بین 14 شهرستان گلستان هم، گنبدکاووس با جمع آوری 50 میلیارد ریال زکات رتبه اول استان را به دست آورد.
وی بابیان اینکه 77 درصد زکات جمع آوری شده گلستان درسال گذشته صرف امور حمایتی از نیازمندان و بقیه صرف امور عمرانی روستاهای مشارکت کننده در امر زکات شده است، گفت: توجه به محرومان، مسائل معیشتی و مسکن آنان از رویکردهای شورای زکات کشور و این استان است.
حجت الاسلام اعلایی نسب ظرفیت جمع آوری زکات در استان گلستان را یک هزار و 200 میلیارد ریال اعلام کرد و اظهار داشت: برای تحقق این ظرفیت، همه افراد بویژه ائمه جمعه، علما، روحانیون، مبلغان، معتمدان و رسانه ها بایستی برای تشویق مودیان زکات، کمک و اطلاع رسانی نمایند.
وی با قدردانی از اهل سنت گلستان در پرداخت زکات، تصریح کرد: اهل سنت این استان با وجود برخی اختلافات فقهی درحوزه زکات اما مشارکت خوبی در انجام این فریضه واجب الهی دارند.
مسئول شورای زکات گلستان از پیش بینی حق الزحمه برای مبلغان و عاملین جمع آوری زکات از محل اعتبارات کمیته امداد استان خبر داد و گفت: کمیته امداد استان تصمیم دارد در سال جاری، بخشی از زکات جمع آوری شده را به امر ساخت مسکن برای نیازمندان روستاها اختصاص دهد.
حجت الاسلام اعلایی نسب افزود: براین اساس، در هر یک از روستاهای گلستان بویژه در روستاهای مشارکت کننده در امر زکات، یک واحد مسکونی برای نیازمندان با هزینه پیش بینی شده 300 میلیون ریال که 50 درصد آن از اعتبارات کمیته امداد، بخشی از اعتبارات استانی و بخشی نیز از محل کمک های خیرین و زکات جمع آوری شده احداث می شود

بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 505
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 1868

نظرات این مطلب :

آرشیو

<    «  فروردین 1403  »    >
شیدسچپج
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 73
بازدید دیروز: 10
بازدید ماه:879
بازدید سال:879
بازدید کل:1163202