عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » صیانت از حقوق شهروندی باید به باور اجتماعی تبدیل شود

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان گنبد کاووس

صیانت از حقوق شهروندی باید به باور اجتماعی تبدیل شود

صیانت از حقوق شهروندی باید به باور اجتماعی تبدیل شود

معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبد کاووس با مهم و حساس دانستن مساله حقوق شهروندی،خاطر نشان کرد: برای صیانت از حقوق شهروندی باید آن را به باور اجتماعی تبدیل کرد.
مهندس عبدالقدیر کریمی درجلسه کارگروه تخصصی اجتماعی و فرهنگی و ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی این شهرستان گفت: توجه به حقوق شهروندی و صیانت از آن مورد تاکید رهبری انقلاب و نیز دولت تدبیر و امید می باشد و در همین راستا دولت منشور حقوق شهروندی را تدوین و ابلاغ کرده است.
وی، آگاهی بخشی به جامعه را از دیگر نیازها در صیانت از حقوق شهروندی دانست و افزود: برای این مهم، نقش رسانه های ارتباط جمعی به عنوان حلقه ارتباط مردم با حاکمیت و نیز تشکل های مردم نهاد بسیار تاثیرگذار است.
کریمی اضافه کرد: حساسیت رعایت حقوق شهروندی به گونه ای است که همه باید خود را مکلف به استیفای آن دانسته و برای تحقق کامل اصول و قوانین آن تلاش کنند.
وی به مساله آسیب های اجتماعی و فراگیر شدن آن درجامعه نیز اشاره کرد و گفت: امروز معضل آسیب های اجتماعی از دغدغه ها و نگرانی جدی رهبری و دولت و خانواده ها است که برای مقابله با آن و نیز پیشگیری و کاهش آن همه ارکان جامعه باید احساس مسئولیت نمایند.
فرماندار ویژه گنبدکاووس حوزه فضای مجازی را از جمله آسیب های اجتماعی جامعه امروز دانست و خاطرنشان کرد: فراگیر شدن استفاده از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی در کنار کاهش سن استفاده کنندگان، مدیریت و ساماندهی این حوزه را ضروری کرده است.
کریمی بابیان اینکه دولت به تنهایی قادر به کنترل آسیب های اجتماعی و مقابله با آن نیست، گفت: خانواده ها، تشکل های مردم نهاد، رسانه های گروهی و دانشگاه ها نیز باید در انجام این رسالت خطیر به دولتمردان کمک نمایند.
وی افزود: ادارت و نهادهای دولتی موظفند در کنار پرداختن به ماموریت های اصلی خود به مباحث فرهنگی و اجتماعی نیز توجه داشته باشند و از نظرات کارشناسان و دانشگاهیان در برنامه ریزی های این حوزه استفاده نمایند.
در این نشست معاون مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان نیز استفاده از ظرفیت های سازمان های مردم نهاد برای آگاهی بخشی به مردم در خصوص حقوق شهروندی را از رویکردهای این اداره کل ذکر کرد.
علی برزمینی افزود: سازمان های مردم نهاد با توجه به داوطلبانه و غیرانتفاعی بودن فعالیت هایشان می توانند هم رسالت آگاهی بخشی به مردم در زمینه حقوق شهروندیشان داشته باشند و هم در بعد نظارتی می توانند با رصد فعالیت دستگاه های مرتبط، آنها را در زمینه رعایت حقوق شهروندی پاسخگو بار بیاورند.
وی افزود: دو مقوله مذکور به عنوان پایه و اساس کار در اداره کل امور اجتماعی استانداری دیده شده تا بحث حقوق شهروندی را که اجرای آن بسیار مورد تاکید بوده و در کاهش آسیب های اجتماعی هم می تواند موثر باشد، مورد توجه قرار دهیم.
در این نشست برخی از مسئولان شهرستان گنبدکاووس و نیز کارشناسان امور مربوط به آسیب های اجتماعی با ارائه گزارشی از وضع موجود در محلات حاشیه ای گنبدکاووس شامل بدلجه، افغان آباد و سیدآباد، اقدامات مورد نیاز برای کاهش آسیب های اجتماعی در این محلات و نیز ضرورت مقابله با آسیب های اجتماعی بویژه در فضای مجازی و نیز اعتیاد، مواد مخدر و طلاق را مورد تاکید قرار دادند.

صیانت از حقوق شهروندی باید به باور اجتماعی تبدیل شود

 

صیانت از حقوق شهروندی باید به باور اجتماعی تبدیل شود

 

صیانت از حقوق شهروندی باید به باور اجتماعی تبدیل شود

 

صیانت از حقوق شهروندی باید به باور اجتماعی تبدیل شود

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 754
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 1683

نظرات این مطلب :

آرشیو

<    «  فروردین 1403  »    >
شیدسچپج
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 67
بازدید دیروز: 10
بازدید ماه:873
بازدید سال:873
بازدید کل:1163196