عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » نشست معاونان و کارشناسان حوزه اجتماعی فرمانداریهای شرق استان برگزار شد

معاون برنامه ریزی و امورعمرانی فرمانداری ویژه

نشست معاونان و کارشناسان حوزه اجتماعی فرمانداریهای شرق استان برگزار شد

نشست معاونان و کارشناسان حوزه اجتماعی فرمانداریهای شرق استان برگزار شد

مهندس عبدالقدیر کریمی در جلسه منطقه ای معاونین و کارشناسان حوزه اجتماعی فرمانداریهای شرق گلستان در فرمانداری ویژه شهرستان گنبدکاووس اظهار داشت: یکی از اثرات این نشست ها و حضور ارزشمند مدیران ، محتوایی شدن جلسات و اقدامات در حوزه اجتماعی و فرهنگی است و تمرکز بر کنترل و کاهش آسیبهای اجتماعی از موضوعات مهم و اولویت داری است که اگر مدیریت نشود پاشنه آسیب های اجتماعی خواهد بود.
وی یاد آور شد : در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی بایستی از ظرفیت ائمه جمعه و علمای اهل سنت و شیعه ، نخبگان و دانشگاهیان ، آموزش و پرورش و اساتید با تجربه و همه دستگاههای فرهنگی اجتماعی استفاده کرد.
وی همچنین گفت: یکی از فعالیتهای خوب و موثر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فرمانداری شهرستان گنبد کاووس در امر کاهش آسیب های اجتماعی انجام کارهای ابتکاری و خلاقانه شورا در راستای وظایف و تکالیف تعریف شده می باشد که می تواند الگویی موفق برای سایر شهرستانها باشد.
وی افزود: آسیب اجتماعی از مرحله تنش و نگرانی خارج و وارد حوزه بحرانی شده و به لایه های مختلف رسوخ یافته و تمام سنین را در برگرفته که باید به این حوزه توجه و اهتمام ویژه شود.
عبدالرضا چراغعلی در جلسه منطقه ای معاونان و کارشناسان حوزه اجتماعی فرمانداریهای شرق گلستان در فرمانداری ویژه شهرستان گنبدکاووس اظهار داشت: در کشور از 18 آسیب اجتماعی شناسایی شده که 5 مورد آن شیوع بیشتری دارد که مهمترین آنها به ترتیب عبارتند از :حاشیه نشینی, طلاق, اعتیاد به مواد مخدر, مفاسد فضای مجازی و اجتماعی هست و در استان گلستان حاشیه نشینی مهمترین آسیب اجتماعی است که کل استان را در بر گرفته است.
وی تصریح کرد: سن استعمال سیگار در استان گلستان به 14 سال رسیده و 38 درصد از دانشجویان استان رسما سیگار استعمال میکنند و در این راستا قرار است از مهرماه سال جاری با هماهنگی آموزش و پرورش در تمامی مدارس استان حضور یافته و به دانش آموزان آموزش اعتیاد خواهیم داد.
چراغعلی یاداور شد: آسیب اجتماعی مواد مخدر در خانه همه ما را زده و در این مسیر فرزندان مسئولین بیشتر از افراد عادی گرفتار هستند و امید داریم با تلاش و با توجه به ظرفیت های استان گلستان و مردم,از جایگاهی که هستیم ارتقاء یابیم و برای برون رفت از این بحران باید کمر همت برای خدمت به مردم ببندیم.
وی تاکید کرد: در غرب استان از هر 2 ازدواج یکی منجر به طلاق میشود که این امر معضل بزرگی است و مسئولین باید با اهتمام ویژه راهکار ویژه ای ارائه دهند.
مدیر کل امور اجتماعی استانداری گلستان گفت: کاهش آسیب های اجتماعی باید تبدیل به نهضت عمومی شود و تمام دستگاههای اجرایی برای این مسئله باید پای کار باشند و همه امکانات را بسیج کرده و اولویت بندی نموده و حساسیت در تمام دستگاهها ایجاد شود.
وی تصریح کرد: شما معاونین به عنوان فرد دوم در فرمانداری ها بایدبا برنامه ریزی و استراتژیک کار کنید, زیرا آسیب های اجتماعی با روزمرگی بنده و شما کمرنگ نخواهد شد و در این مسیر باید نشست های هفتگی با صاحب نظران و اصحاب رسانه و اساتید دانشگاه داشته باشید.
چراغعلی افزود: برای کاهش آسیب های اجتماعی تشکیل گروههای اندیشه ورز و تصویب آن تاثیرگذار است که متاسفانه در بعضی از استانها این هسته شکل نگرفته و گروههای مشورتی, مردم سازمان نهاد و اصحاب رسانه برای مقابله با آسیب های اجتماعی می توانند موثر باشند.
وی اظهار داشت: در سال 95 با همکاری شما معاونین و دیگر مسئولین توانستیم افزایش 17 درصدی را درامر کاهش و کنترل اقدام به خودکشی در سطح استان 17 درصد افزایش داشته باشیم و در کاهش خودکشی چشمگیری در سال 95 داشتیم و در نظر داریم با جدیت و تلاش مضاعف این رشد در سال 96 تکرار شود.
وی گفت: تک تک ما وظیفه داریم در مقابل موضوعات آسیب های اجتماعی حساس بوده و خون و دل خورده و پای کار باشیم.
چراغعلی یاداور شد: مهمترین و اولویت کار در کاهش آسیب اجتماعی این است که سفارش و سخنان مقام معظم رعبری را عملا آویزه گوش خود قرار دهیم و فقط به تابلو زدن عکس ایشان و حضور در همایش ها اکتفا نکنیم.
وی تاکید کرد: چرا در مقابل بعضی عرضه مواد قاچاق چون سم و قرص گندم بی تفاوت هستیم وقتی آمار خودکشی با این مواد افزایش می یابد باید داروخانه هایی که این مواد را عرضه میکنند پلمپ کنیم.
چراغعلی گفت: در حوزه اجتماعی شرایط ما مطلوب نیست و مردود شدیم و نمره قابل قبول نداریم.
ندیرکل امور اجتماعی استانداری گلستان اظهار داشت: یکی از اصلی ترین شاخص های ارزیابی عملکرد فرمانداران در سال 95 و 96 ,فعالیت در حوزه مقابله با آسیب های اجتماعی خواهد بود.
وی تصریح کرد: در حال تهیه شناسنامه اجتماعی در استان هستیم تا موضوعات مختلف ایجاد آسیب اجتماعی مورد بررسی قرار گیرد و در این راستا تشکیل کارگروه اجتماعی با دستورهای کارامد الزامی میباشد.

نشست معاونان و کارشناسان حوزه اجتماعی فرمانداریهای شرق استان برگزار شد

 

نشست معاونان و کارشناسان حوزه اجتماعی فرمانداریهای شرق استان برگزار شد

 

نشست معاونان و کارشناسان حوزه اجتماعی فرمانداریهای شرق استان برگزار شد

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 452
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 1560

نظرات این مطلب :

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 327
بازدید دیروز: 1213
بازدید ماه:2125
بازدید سال:16924
بازدید کل:1179247