عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » شورای زکات شهرستان گنبد کاووس برگزار شد

معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبد کاووس

شورای زکات شهرستان گنبد کاووس برگزار شد

شورای زکات شهرستان گنبد کاووس برگزار شد

معاون استانداروفرماندار ویژه گنبدکاووس درجلسه شورای زکات گنبدکاووس با اشاره به کسب رتبه نخست این شهرستان درتولید گندم در کشور درسال گذشته، ظرفیت پرداخت زکات در گنبدکاووس را بالا دانست.
مهندس عبدالقدیر کریمی با تاکید برضرورت همکاری دستگاه های متولی حوزه برداشت محصول با شورای زکات این شهرستان، گفت: برای تحقق سهمیه پیش بینی شده باید ازهمه ظرفیت های گنبدکاووس بویژه ظرفیت علما و روحانیون شیعه و اهل سنت استفاده شود.
حجت الاسلام و المسلمین جواد علایی نسب نیز در این جلسه اظهار داشت: از مبلغ جمع آوری شده زکات، 26 میلیارد ریال آن در گنبدکاووس بوده است که این شهرستان نیز رتبه اول استان را به دست آورد.
وی بابیان اینکه برای امسال پیش بینی جمع آوری 400 میلیارد ریال زکات در گلستان شده است، گفت: از این مقدار سهم شهرستان گنبدکاووس 49 میلیارد ریال تعیین شده است.
به گفته این مقام مسئول از مجموع زکات سال گذشته در استان گلستان مقدار 70 درصد آن درحوزه حمایتی و کمک به نیازمندان و مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و 30 درصد نیز درحوزه طرح های عمرانی هزینه شده است.
حجت الاسلام علایی نسب اضافه کرد: ظرفیت جمع آوری زکات باتوجه به تولید گندم و جو استان گلستان یک هزار میلیارد ریال می باشد که باید تلاش شود با اعتماد سازی مناسب بین مردم و علما این مبلغ محقق شود.
وی همچنین از برنامه ریزی برای تشکیل شورای زکات در روستاها خبر داد و تصریح کرد: در هر روستا یک شورای زکات تشکیل و یک عامل جمع آوری زکات نیز معین می شود و به هر میزان زکات که جمع آوری شود، علاوه بر بهره مندی آن روستا از تشویقی دولت، زکات جمع آوری شده نیز در خود روستا هزینه می شود.
رئیس اداره زکات کمیته امداد گلستان بدون اشاره به آمار، یادآور شد: درسال گذشته 80 درصد سهم تشویقی دولت به امر زکات پرداخت شد.
حجت الاسلام والمسلمین محمود ترابی نیز در جلسه شورای زکات این شهرستان گفت: متولیان جمع آوری زکات برای اعتماد سازی باید به صورت شفاف و مستمر به مردم و ائمه جمعه گزارش دهند.
وی با بیان اینکه در جمع آوری زکات باید حریم فقهی مذاهب، بویژه اهل سنت حفظ شود اضافه کرد: عاملان جمع آوری زکات باید به اذن ائمه جمعه و جماعات اهل سنت توجه نمایند.
وی زکات را عامل پاکیزگی جان انسان دانست و تصریح کرد: شاید زکات در ظاهر سبب کم شدن مال گردد اما در باطن جان انسان را مطهر می کند.
امام جمعه گنبدکاووس یادآور شد: خداوند همه اعمال را به نماز گره زده و نماز را نیز به زکات؛ بنابراین اهمیت زکات در ردیف اهمیت نماز است.

شورای زکات شهرستان گنبد کاووس برگزار شد

 

شورای زکات شهرستان گنبد کاووس برگزار شد

 

شورای زکات شهرستان گنبد کاووس برگزار شد

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 908
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 1510

نظرات این مطلب :

آرشیو

<    «  فروردین 1403  »    >
شیدسچپج
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 31
بازدید دیروز: 10
بازدید ماه:837
بازدید سال:837
بازدید کل:1163160