عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » اقدامات دولت درحوزه طرح تحول سلامت به مردم اطلاع رسانی شود

معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبد کاووس

اقدامات دولت درحوزه طرح تحول سلامت به مردم اطلاع رسانی شود

اقدامات دولت درحوزه طرح تحول سلامت به مردم اطلاع رسانی شود

معاون استاندار گلستان و فرماندار ویژه گنبدکاووس با بسیار خوب و مثبت ارزیابی کردن اجرای طرح تحول نظام سلامت توسط دولت و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، برلزوم اطلاع رسانی اقدامات انجام شده به مردم تاکید کرد
مهندس عبدالقدیر کریمی در نخستین جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی گنبدکاووس، اظهار داشت: عملکرد دولت و وزارت بهداشت دراجرای طرح تحول نظام سلامت انصافا بسیار خوب و مثبت بوده است.
وی، کاهش سهم 37 درصدی هزینه درمان به کمتر از 6 درصد و تجهیز، بهسازی و یا احداث مراکز درمانی و بهداشتی را از مهمترین اقدامات طرح تحول سلامت دانست و افزود: انعکاس این خدمات به مردم بویژه درهفته سلامت (1 تا 7 اردیبهشت) ضروری است.
کریمی با اشاره به مشکلات مالی دولت، اضافه کرد: با وجود برخی تنگناها و مشکلات مالی کشور، دولت درحوزه طرح تحول سلامت اقدامات خوبی انجام داد که مردم آثار آن را مشاهده می کنند.
وی با قدردانی از تلاش اعضای کارگروه سلامت و امنیت غذایی گنبدکاووس درسال گذشته، برلزوم ادامه این تلاش ها درسال جاری و اجرای مصوبات این کارگروه تاکید کرد و گفت: بحث آموزش عطاری ها، احداث آزمایشگاه مواد غذایی، تامین زمین برای نگهداری سگ های ولگرد، پاک کردن جاده موسوم به نفت از زباله و نخاله ساختمانی، ادامه مقابله با بیماری آنفلوانزای حاد پرندگان و جلوگیری از فروش پرندگان دربازار هفتگی (جمعه بازار) از مهمترین برنامه های سال جاری این کارگروه خواهد بود.
فرماندار ویژه گنبدکاووس درخصوص بیمارستان 800 تختخوابی این شهرستان نیز تصریح کرد: موضوع واگذاری زمین این بیمارستان با پیگیری های انجام شده و موافقت وزارت دفاع، درحال انجام مراحل اداری است.
مدیر شبکه بهداشت و درمان گنبدکاووس نیز در این جلسه از تشکیل انجمن بیماران ام اس در این شهرستان خبر داد و با اشاره به در پیش بودن هفته سلامت، گزارشی از برنامه های پیش بینی شده این هفته ارائه کرد.
دکتر رضا صابری همچنین گزارشی از فعالیت های انجام شده در راستای طرح تحول سلامت درسطح کشور در 2 سال (15 اردیبهشت 93 تا 15 اردیبهشت 95) ارائه کرد و گفت: مجموعه اقدامات انجام شده دراین دو سال، به اندازه کل اقدامات 34 سال قبل آن می باشد.
وی افزود: علاوه بر کاهش هزینه درمان از 37 درصد به 3 درصد در مناطق روستایی و 6 درصد درمناطق شهری، کاهش 42 درصدی هزینه دارویی و تجهیزات پزشکی، نوسازی 29 هزار تخت بیمارستانی، پوشش 85 درصدی هزینه درمان ناباروری، اضافه شدن 2400 دستگاه آمبولانس به مراکز فوریت های پزشکی، ویزیت 110 میلیون بیمار با تعرفه دولتی، ساخت 87 بیمارستان درسطح کشور از دیگر اقدامات انجام شده در راستای طرح تحول سلامت بوده است.
دکتر صابری به راه اندازی مرکز آموزش فنی و حرفه ای طب سنتی در گنبدکاووس اشاره کرد و گفت: این مرکز با هدف ساماندهی طب سنتی، آموزش عطاری ها و نظارت و کنترل بر آنان راه اندازی شده است.
وی از راه اندازی معاونت آموزشی در مدیریت شبکه بهداشت و درمان گنبدکاووس نیز خبر داد و اضافه کرد: این معاونت با راه اندازی کمیته های تخصصی، در زمینه آموزش و فرهنگ سازی برای ارتقای سطح سلامت جامعه اقدام خواهد کرد.
مدیر شبکه بهداشت و درمان گنبدکاووس، راه اندازی مرکز اورژانس 115 در روستای دماغ از توابع بخش مررزی داشلی برون این شهرستان را از دیگر برنامه های شبکه بهداشت دانست و گفت: فعلا مشکل کمبود نیروی انسانی داریم اما یک دستگاه آمبولانس برای این روستا پیش بینی شده است ضمن اینکه با تامین زمین مورد نیاز، عملیات ساخت آن توسط یکی از خیرین آغاز می شود.
دکتر صابری از تلاش های اعضای کارگروه سلامت گنبدکاووس در اجرای طرح بسیج سلامت نوروزی قدردانی کرد و خواستار استمرار این همکاری ها در اجرای مصوبات این کارگروه درسال جاری شد.

اقدامات دولت درحوزه طرح تحول سلامت به مردم اطلاع رسانی شود

 

اقدامات دولت درحوزه طرح تحول سلامت به مردم اطلاع رسانی شود

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 617
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 1464

نظرات این مطلب :

آرشیو

<    «  فروردین 1403  »    >
شیدسچپج
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 80
بازدید دیروز: 10
بازدید ماه:886
بازدید سال:886
بازدید کل:1163209