عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » احداث جاده نفت فاصله گنبدکاووس تا اینچه برون را به نصف تقلیل خواهد داد

معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبد کاووس

احداث جاده نفت فاصله گنبدکاووس تا اینچه برون را به نصف تقلیل خواهد داد

احداث جاده نفت فاصله گنبدکاووس تا اینچه برون را به نصف تقلیل خواهد داد

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس در جلسه ای مشترک با معاون رسانه ای وزارت نفت اظهار داشت : یکی از پروژه های اولویت دار شهرستان جاده نفت است که فاصله اینچه برون به گنبدکاووس را نصف خواهد کرد.
عبدالقدیر کریمی افزود: اگر منطقه آزاد تجاری اینچه برون گنبدکاووس به تصویب مجلس برسد تنها منطقه آزاد کشور خواهد بود که از هر 4 اتصال ریلی هوایی زمینی و دریایی برخوردار است.
فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس گفت: شهرستان گنبدکاووس شهر بلندترین برج آجری جهان ، شهر تالابها وآب بندانها ، مهد قهرمانان ورزشی و پایتخت والیبال وسوارکاری ایران و فوتبال و ورزشهای رزمی است، که از شمال 145 كيلومتر مرز مشترك با كشور تركمنستان دارد و پهناورترین بخش استان داشلی برون با طبیعتی بکر در آن واقع شده .
عبدالقدیر کریمی افزود: جمعیت 350000 نفری شهرستان گنبدکاووس متشکل از قومیت های متنوع است که نیمی از آنها تسنن ونیمی دیگر تشيع هستند
وی با بیان اینکه اسب اصیل ترکمن از شهرت جهانی برخوردار است و بزرگترین مجموعه سوارکاری خاورمیانه ؛ در گنبدکاووس قرار دارد که در آن مسابقاتی با حضور 12000تماشاچی برگزار می‌شود افزود: برج تاریخی قابوس، تالابهای بین المللی آلماگل مهمترین مراكز تفریحی، گردشگری و باستانی این شهرستان است و وجود شتر در مراتع زیبا و دشتهای وسیع از جاذبه های طبیعی این شهرستان است
وی با اشاره به اینکه و پایة اقتصادی این شهرستان کشاورزی بوده و 50 درصد صادرات استان گلستان در شهرستان گنبدکاووس انجام می‌شود افزود: گنبدکاووس رتبه اول کشت گندم کشور را به خود اختصاص داده و دارای مزارع و چشم اندازهای وسیع با165 هزار هکتار زمین زراعی و تولید 60 درصد محصولات آبی و خاکی استان است.
کریمی با اشاره به اینکه زیورآلات و فرشهای مرغوب ترکمن دارای شهرت جهانی است افزود: گنبدکاووس را به شهر جهانی صنایع دستی تبدیل خواهیم کرد و پایانه تخصصی فرش را راه اندازی خواهیم کرد.
کریمی گفت: مرزبانان واقعی مرزهای این بخش از کشور خود مردم هستند بنابراین باید ظرفیت و شرایط زیرساختی را از قبیل آب وبرق و گاز مهیا کنیم تا مردم احساس آرامش کنند.
وی تصریح کرد: در حوزه آب مشکل داریم و هنوز تعدادی از روستاهای بخش داشلی برون با تانکر آبرسانی می شود اما در بخش گاز و برق اقدامات خوبی درحال انجام است.
وی افزود: در راستای اقتصاد مقاومتی با طرح هر روستا یک پروژه با محوریت فرمانداری و اداره کار با تلاش بخش خصوصی و مشارکت نهادها پروژه تولیدی دانش بنیان ارگانیا با اعتبار 130 میلیارد تومان واشتغالزایی 169 نفر در حال انجام است.
وی بیمارستان 800 تختخوابی با مجموعه مرکز درمان سرطان و دانشکده پیراپزشکی و آنژیوگرافی را از اولویتهای بخش بهداشت ودرمان در قالب یک مجموعه عنوان کرد که در حال پیگیری است.
احمد دستمرد معاون برنامه ریزی وامور عمرانی فرمانداری ویژه گفت: استفاده از نرژی خورشیدی ، ایجاد نیروگاه خورشیدی و تاسیس مرکز رشد و صدف کوهی و زمینهای ارزان بخش داشلی برون و گرمای و سرمای مناطق صحرایی گنبدکاووس از ظرفیتهای مهم شهرستان برای سرمایه گذاری است.

احداث جاده نفت فاصله گنبدکاووس تا اینچه برون را به نصف تقلیل خواهد داد

 

احداث جاده نفت فاصله گنبدکاووس تا اینچه برون را به نصف تقلیل خواهد داد

 

احداث جاده نفت فاصله گنبدکاووس تا اینچه برون را به نصف تقلیل خواهد داد

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 1371
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 1428

نظرات این مطلب :

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 161
بازدید دیروز: 597
بازدید ماه:2556
بازدید سال:17355
بازدید کل:1179678