عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » تاکید معاون گلستان بر تعیین تکلیف وضعیت مدارس خیرساز

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان گنبد کاووس

تاکید معاون گلستان بر تعیین تکلیف وضعیت مدارس خیرساز

تاکید معاون گلستان بر تعیین تکلیف وضعیت مدارس خیرساز

معاون استاندار گلستان و فرماندار ویژه گنبدکاووس برضرورت تعیین تکلیف وضعیت مدارس خیرساز (مشارکتی)، ازسوی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس این استان تاکید کرد.
عبدالقدیر کریمی در یازدهمین جلسه شورای آموزش و پرورش گنبدکاووس، اظهار داشت: برخی مدارس مشارکتی وجود دارند که خیرین سهم خود را پرداخت کرده اند و یا مدرسه 30 تا 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای تکمیل به مسئولان نوسازی مدارس تحویل شده اما هنوز اقدامی برای تکمیل و بهره برداری آن نشده است.
وی گفت: چندین مدرسه در حوزه شهرستان گنبدکاووس با وجود اینکه چند سالی از تحویل آن به اداره کل نوسازی مدارس گلستان می گذرد اما هنوز تکمیل نشده و به بهره برداری نرسیده که این امر موجب گله مندی خیرین این شهرستان شده است.
کریمی با قدردانی از تلاش های خیرین در امر مدرسه سازی بویژه خیرین گنبدکاووس، اضافه کرد: خیرین برای کمک به دولت و رفع کمبودهای فضای آموزشی وارد صحنه شده اند و نباید با اقدامات متولیان، دچار دلسردی شوند.
وی با تاکید برضرورت تکمیل مدارس مشارکتی که خیرین سهم خود را پرداخت کرده اند ازسوی اداره کل نوسازی مدارس گلستان، تصریح کرد: مسئولان مربوطه باید به توافق نامه هایی که بین آنان و خیرین امضا شده، عمل نمایند.
فرماندار ویژه گنبدکاووس، استفاده از همه ظرفیت های، ملی، استانی و شهرستانی و نیز برخی نهادها و بنیادها از جمله اتحادیه های صنفی، بنیاد برکت و بنیاد مستضعفان و دیگر خیرین در امر مدرسه سازی را ضروری دانست و بر آن تاکید کرد.
کریمی افزود: مشکلات و تنگناهای مالی دولت در سال های اخیر، مشارکت بیش از پیش خیرین و افراد دارای تمکن مالی را در امر مدرسه سازی ضروری کرده است.
معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از اقدامات خیرین در امر مدرسه سازی، گفت: هم اکنون برخی خیرین برای احداث مدارس مشارکتی بویژه درمناطق روستایی این شهرستان اعلام آمادگی کرده اند.
فرج الله رزاقی از برگزاری نوزدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز گنبدکاووس درنیمه دوم اسفند 95 خبر داد و افزود: در نظر داریم با مشارکت خیرین در این جشنواره، حداقل 10 واحد آموزشی احداث نماییم.
وی با اشاره به تشکیل کمپین 600 نفری فرهنگیان گنبدکاووس برای کمک به دانش آموزان بازمانده از تحصیل، گفت: این تشکل با نام دوستان خوب خدا تشکیل شده و در چند ماه فعالیت خود اقدامات خوبی نیز انجام داده است.
رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز گنبدکاووس نیز در این نشست از احداث یا مشارکت در ساخت یکصد واحد آموزشی توسط خیرین این شهرستان درسال های اخیر خبر داد و گفت: حداقل 50 درصد مدارس خیرساز گلستان توسط خیرین گنبدی احداث و یا درحال احداث است.
فرید عابدی همچنین از پیش بینی برای احداث 50 واحد آموزشی دیگر توسط اتحادیه های صنفی گنبدکاووس خبر داد و افزود: در این شهرستان 52 اتحادیه صنفی فعالیت دارد که اگر هر کدام یک مدرسه سه کلاسه درمناطق روستایی بسازند، بخشی از مشکل کمبود فضای آموزشی رفع می شود.
به گفته وی، از مجموع 450 فضای آموزشی گنبدکاووس فقط 150 واحد مقاوم است و 150 واحد دیگر نیاز به مقاوم سازی دارد و 150 واحد هم تخریبی است که بایستی دراسرع وقت نسبت به مقاوم سازی آنان اقدام شود.
در این جلسه که در دبیرستان پسرانه شاهد دوره اول گنبدکاووس برگزار شد، مدیر این واحد آموزوشی نیز گزارشی از وضعیت فضای آموزشی و 280 دانش آموزان مشغول به تحصیل آن ارائه کرد و در ادامه ، از برخی اعضای شورای آموزش و پرورش با اهدای لوح سپاس تجلیل شد.

تاکید معاون گلستان بر تعیین تکلیف وضعیت مدارس خیرساز

 

تاکید معاون گلستان بر تعیین تکلیف وضعیت مدارس خیرساز

 

تاکید معاون گلستان بر تعیین تکلیف وضعیت مدارس خیرساز

 

تاکید معاون گلستان بر تعیین تکلیف وضعیت مدارس خیرساز

 

تاکید معاون گلستان بر تعیین تکلیف وضعیت مدارس خیرساز

 

تاکید معاون گلستان بر تعیین تکلیف وضعیت مدارس خیرساز

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 900
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 1393

نظرات این مطلب :

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 18
بازدید دیروز: 597
بازدید ماه:2413
بازدید سال:17212
بازدید کل:1179535