عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » معاون وزیر: اصلاح قوانین برای جذب سرمایه گذاری رویکرد اصلی دولت است


معاون وزیر: اصلاح قوانین برای جذب سرمایه گذاری رویکرد اصلی دولت است

معاون وزیر: اصلاح قوانین برای جذب سرمایه گذاری رویکرد اصلی دولت است

معاون امور اقتصادی و برنامه ریزی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید برضرورت فراهم کردن زمینه برای حضور سرمایه گذاران و جذب سرمایه در بخش های مختلف، اظهار داشت: اصلاح قوانین از رویکردهای مهم دولت دراین خصوص است.
حجت الله میرزایی در کارگروه اقتصادی مقاومتی شهرستان گنبدکاووس گفت: فراهم کردن زمینه برای حضور سرمایه گذاران، از مولفه های تحقق اقتصاد مقاومتی است که دولت با جدیت به دنبال تحقق آن است.
وی، دستیابی به توسعه مستقل و پایدار و تحقق آرمان عدالت خواهانه را از اهداف انقلاب اسلامی دانست و افزود: داشتن برنامه مبتنی بر اندیشه و دانش و استفاده از ظرفیت های درونی و مردمی درهمه حوزه ها بالاخص درحوزه اقتصاد، راه رسیدن به اهداف است.
میرزایی اضافه کرد: امروز اقتصاد ایران 40 بلای طبیعی همچون سیل، زلزله، خشکسالی، سرما زدگی و تحولات جمعیتی و شوک های ناشی از حوادث داخلی و بین المللی همچون تغییرات سیاسی و شوک های ناشی از بازارهای بین المللی و تغییرات قیمت نفت را تجربه می کند.
وی با بیان اینکه اقتصاد ایران در برابر بلایا و حوادث طبیعی داخلی و خارجی شکننده است، تصریح کرد: برای مقاوم کردن و رقابت پذیر کردن اقتصاد کشور در عرصه های داخلی، ملی و بین المللی باید نسبت به ظرفیت سازی و توانمند کردن اقتصاد بومی و محلی که از جمله محورهای مهم در سیاست های اقتصاد مقاومتی است، اقدام کنیم.
معاون امور اقتصادی و برنامه ریزی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به محدود بودن ظرفیت سرمایه های انسانی و مالی دولت، یادآور شد: برای جبران این محدویت ها بایستی از ظرفیت های انسانی و مالی بخش خصوصی استفاده کرد و راه آن نیز حمایت از این بخش با اصلاح برخی قوانین و برداشتن موانع اداری است.
میرزایی با بیان اینکه برخی قوانین درحوزه سرمایه گذاری در راستای توسعه و بهبود فضای کسب و کار نمی باشد، گفت: برهمین اساس کشور ایران در فساد اقتصادی جز 25 کشور اول جهان شده است.
وی، حمایت از کارآفرینان و سرمایه گذاران را از الزامات اساسی برای تقویت و پایداری اقتصاد کشور دانست و افزود: هر استان براساس ظرفیت های خوبی که برای توسعه دارد و با درنظر گرفتن مسائل زیست محیطی که نقش مهمی در توسعه دارند، می تواند در قالب پنجره واحد شرایط را برای ورود سرمایه گذاران فراهم کند.
میرزایی، موقیعت جغرافیایی و مرزی، منابع گردشگری، بافت خوب روستایی و عبور سالانه 20 میلیون زائر امام رضا(ع) را از فرصت ها و ظرفیت های عالی گلستان برای سرمایه گذاری دانست و برضرورت استفاده بهینه از این ظرفیت ها درایجاد زیرساخت ها و توسعه این استان تاکید کرد.
وی تصریح کرد: مدیران گلستان باید با اصلاح قوانین و برداشتن موانع پیش روی سرمایه گذاران و ایجاد پنجره واحد در کسب استعلام های اداری، بهترین و قابل اعتمادترین همکاران خود را برای پیگیری طرح های سرمایه گذاران از ابتدا تا انتها قرار دهند.
معاون امور اقتصادی و برنامه ریزی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین از اختصاص افزون بر 2 هزار میلیارد ریال تسهیلات برای ایجاد فرصت های شغلی، سرمایه گذاری و کارآفرینان از سوی بانک های توسعه تعاون، رفاه کارگران و صندوق کار آفرینی امید در استان گلستان خبر داد و گفت: متقاضیان می توانند از این تسهیلات که بیشتر آن درحوزه طرح های تولیدی روستایی است، استفاده کنند.

معاون وزیر: اصلاح قوانین برای جذب سرمایه گذاری رویکرد اصلی دولت است

 

معاون وزیر: اصلاح قوانین برای جذب سرمایه گذاری رویکرد اصلی دولت است

 

معاون وزیر: اصلاح قوانین برای جذب سرمایه گذاری رویکرد اصلی دولت است

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 1128
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 1371

نظرات این مطلب :

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 184
بازدید دیروز: 1213
بازدید ماه:1982
بازدید سال:16781
بازدید کل:1179104