عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » 55 درصد والدین از اعتیاد فرزندان اطلاع ندارند، پیشگیری یک الزام است


55 درصد والدین از اعتیاد فرزندان اطلاع ندارند، پیشگیری یک الزام است

55 درصد والدین از اعتیاد فرزندان اطلاع ندارند، پیشگیری یک الزام است

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان گلستان باتاکید بر ضرورت آگاهی بخشی به خانواده ها در خصوص آسیب های اجتماعی بالاخص اعتیاد به موادمخدر، گفت: 55 درصد والدین نسبت به اعتیاد فرزندان خود آگاهی ندارند
محمودرضا روحانی فر درجلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان گنبدکاووس، اظهار داشت: این تعداد از والدین به دلیل کم آگاهی، در سال های سوم تا پنجم متوجه اعتیاد فرزندان خود می شوند.
وی باتاکید برضرورت جدی گرفتن آموزش های پیشگیرانه و خودمراقبتی درحوزه آسیب های اجتماعی بالاخص اعتیاد از سوی همه ادارات و نهادها به اقشار مختلف جامعه و خانواده ها، گفت: اقدامات مقابله ای اگرچه به صورت مستمر و جدی ازسوی متولیان انجام می شود اما باید به سمت اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر که همان اقدامات پیشگیرانه است، حرکت نمود.
روحانی فر اضافه کرد: انجام اقدامات پیشگیرانه و فرهنگی، مد نظر ستاد مرکزی مبارزه با مواد مخدر است که مورد تاکید رهبری انقلاب و ریاست جمهوری نیز می باشد و باید مورد اهتمام جدی همه دستگاه ها و نهادها بالاخص آموزش و پرورش، دانشگاه ها، رسانه ها و تشکل های مردم نهاد قرار گیرد.
وی تصریح کرد: در انجام اقدامات پیشگیرانه هیچ دستگاهی نباید به واسطه شرح وظایف خود که ممکن است به مواد مخدر ارتباطی نداشته باشد، از خود سلب مسئولیت کند.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گلستان به کشف 3 هزار و 600 کیلوگرم انواع مواد مخدر دراین استان از ابتدای امسال تا پایان آذر و رشد 143 درصدی این کشفیات نسبت به مدت مشابه سال قبل اشاره کرد و یادآور شد: با وجود اینکه کشفیات مواد مخدر در دو دهه اخیر روند صعودی داشته اما امروز نیاز جدی به اقدامات پیشگیرانه است.
روحانی فر، توجه به ترک اعتیاد مبتلایان و پرداخت تسهیلات به بهبود یافتگان و خانواده آنان را از دیگر اقدامات مورد نیاز دانست و گفت: شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر گلستان از طرح های فرهنگی، پیشگیرانه و اشتغالزا دراین حوزه حمایت می کند.
وی از احداث اردوگاه اجباری کار برای مجرمین حوزه مواد مخدر در گلستان خبر داد و افزود: برای این طرح که در زمینی به مساحت 36 هکتار درحوزه شهرستان علی آباد کتول احداث می شود، 55 میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است.
روحانی فر با قدردانی از تلاش های شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گنبدکاووس از تلاش برای افزایش دو برابری سهمیه این شهرستان برای پذیرش معتادان متجاهر درکمپهای ترک اعتیاد شهرستان و اردوگاه اردوگاه توسکستان خبر داد.

بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 616
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 1348

نظرات این مطلب :

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 561
بازدید دیروز: 1213
بازدید ماه:2359
بازدید سال:17158
بازدید کل:1179481