عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » آسیب های اجتماعی یکی از دغدغه های اصلی مسئولین است

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان گنبد کاووس

آسیب های اجتماعی یکی از دغدغه های اصلی مسئولین است

آسیب های اجتماعی یکی از دغدغه های اصلی مسئولین است

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس در همایش هم اندیشی مدیران مدارس شهرستان هم گفت: آسیب های اجتماعی یکی از دغدغه های اصلی مسئولین است که می تواند بسیار مشکل آفرین باشد و آموزش و پرورش می تواند در زمینه پیشگیری و مقابله با این آسیب ها موثرترین عملکردها را داشته باشد.
مهندس عبدالقدیر کریمی به ضرورت کاهش بیسوادی و انسداد مبادی آن اشاره کرد و گفت: علاوه بر آموزش و پرورش که متولی اصلی در این زمینه محسوب می شود، بایستی از ظرفیت سایر دستگاه های اجرایی و نیز مردمی برای کاهش بیسوادی در جامعه استفاده شود.
معاون استاندار گلستان ایجاد اردوگاه دانش آموزی با اهداف پرورشی و تفریحی را از نیازهای شهرستان گنبدکاووس ذکر کرد و گفـت: با راه اندازی این اردوگاه که نیاز به اراده استانی و کشوری و اعتبارات ملی دارد، بسیار از انتظارات و خواسته های دانش آموزان در زمینه مسائل پرورشی، تربیتی، فرهنگی و تفریحی برآورده می شود.
قرجه طیار نیز در این همایش افزود: آموزش دانش آموزان به مفهوم انتقال اطلاعات علمی به آنان و نیز پرورش و تربیت آنها با هدف بار آوردن انسان هایی در راستای اهداف تعریف شده نظام اسلامی از جمله رسالت های معلمان و نظام تعلیم و تربیت کشور است.
وی با انتقاد از نظام آموزشی، روش تدریس معلم محور و حفظ طوطی وار اطلاعات از سوی دانش آموزان را از اشکالات نظام آموزشی کشور ذکر کرد و گفت: ارتباط دوسویه معلم و دانش آموز امر بسیار مهمی است که باید در نظام تعلیم و تربیت به آن توجه شود.
وی افزود: معلمان با ایجاد ارتباط دو سویه با دانش آموزان که منجر به اجتماعی شدن و تقویت اعتماد به نفس در آنها می شود، می توانند در مسیر تربیت نسلی پرسشگر و دارای کنشگری که دغدغه حل مشکلات مردم و جامعه را داشته باشند، گام بردارند.
وی با اشاره به مشکلات آموزش و پرورش و نیز معلمان گفت: یقین دارم معلمان و دست اندرکاران نظام تعلیم و ترییت، بدون دخیل کردن مشکلات خود، نسبت به آموزش و تربیت دانش آموزان اهتمام می ورزند.
نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی بدون اشاره به آمار گفت: پوشش تحصیلی واجدین تحصیل در شهرستان گنبدکاووس پایینتر از متوسط کشوری است و به منظور رعایت عدالت آموزشی باید نسبت به گسترش سطح پوشش تحصیلی در این شهرستان اقدام شود.
طیار گفت: در ابتدای سال تحصیلی جاری ترک تحصیل های گسترده در پایه دهم در شهرستان واقع شده که بایستی با همکاری ا اقشار تاثیرگذار جامعه از جمله روحانیون و علما و نیز همت مدیران مدارس و آموزش و پرورش نسبت به شناسایی افراد ترک تحصیل کرده و جذب مجدد آنان به کلاس های درس اقدام شود.
وی افزایش آسیب های اجتماعی را یکی از پی آمدهای سوء و منفی کم سوادی و بی سوادی در جامعه دانست و گفت: با جذب افراد ترک تحصیل کرده و ارتقای دانش و سواد آنان می توان با آسیب های اجتماعی مقابله کرد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان با بیان اینکه بیش از 60 درصد معلمان مقطع ابتدایی در این استان فاقد شرایط علمی لازم برای تدریس هستند، خاطرنشان کرد: این مسئله فارغ از شرایطی همچون داشتن مهارت ها و انگیزه لازم برای تدریس و نگرش درست به مسائل تعلیم و تربیت است.
محمدرضا وطنی در جلسه هم اندیشی مدیران مدارس شهرستان گنبدکاووس با مسئولان، با تشریح اهمیت وجود صلاحیت معلمان از جمله صلاحیت علمی آنان، گفت: کسی می تواند دانش آموزان را تربیت کند که خود تربیت دیده باشد و فردی که بلد راه نباشد، نمی تواند راهنمای خوبی برای دیگران باشد.
وی خاطر نشان کرد: دانشگاه فرهنگیان نیز با هدف تربیت معلمان دانش آموخته و آگاه به مسائل تعلیم و تربیت تاسیس شده و دولت حداقل به مدت چهار سال برای دانشجویان این دانشگاه با دادن حقوق و احتساب سنوات تحصیل آنان به عنوان سابقه خدمت و نیز معافیت از سربازی برای پسران، هزینه کرده و در واقع یارانه پرداخت می کند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان با تاکید بر ضرورت تقویت دانشگاه فرهنگیان خطاب به نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شوراری اسلامی که در جلسه حضور داشت، گفت: ضرورت دارد در تعامل با کمیسیون آموزش عالی مجلس شورای اسلامی نسبت به تقویت این دانشگاه اقدام شود.
وی با بیان اینکه برای پنج سال آینده 300 هزار نیروی فرهنگی مورد نیاز است، گفت: دانشگاه فرهنگیان سالانه توان تربیت 10 هزار معلم را دارد و کمبود 250 هزار نیروی آموزش دیده برای تعلیم و تربیت، مشهود است.
وی با بیان اینکه امسال 900 نفز از نیروهای پیش دیستانی در استان استخدام شده اند، به تفاوت های فاحش افراد تعلیم دیده برای نظام تعلیم و تربیت با افرادی که فاقد صلاحیت های لازم برای تدریس هستند اشاره کرد و گفـت: نیازمندی آموزش و پرورش به نیروی انسانی واقعیتی است که وجود دارد ولی این وزارتخانه در عین حال، مسئول رفع بیکاری در جامعه نیست و نیروهای واجد شرایط باید برای امر تعلیم و تربیت در آموزش و پرورش جذب شوند.
وطنی خاطر نشان کرد: این امر حتی در قانون جذب خانواده های ایثارگران نیز دیده شده است و اینگونه افراد نیز برای جذب در آموزش و پرورش بایستی در آزمون شرکت کرده و حداقل 80 درصد نمره علمی نفر آخر برگزیده را کسب کنند تا بتوانند وارد عرصه تعلیم و تربیت شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان در بخش دیگری از سخنان خود ، مدرسه محوری را از سیاست های آموزش و پرورش ذکر کرد و گفت: مطابق سند تحول، مدرسه، محور تحول در محله و آموزش و پرورش شهرستان هم محور تحول در شهرستان است.
وی گفت: ایجاد تحول از طریق شوراهای مختلف آموزش و پرورش همچون شورای مدرسه، شورای معلمان، شورای دانش آموزان و انجمن اولیا و مربیان و نیز شوراهای فعال در رده های بالاتر محقق می شود و ساز و کار آن دیده شده و تحقق آن بستگی به هنر و توانمندی مدیران آموزش و و پرورش در مدارس و رده های دیگر دارد که از این ظرفیت بتوانند به خوبی استفاده کنند.
وطنی پیشگیری از اسیب های اجتماعی را از دیگر وظایف آموزش و پرورش در مدارس دانست و گفت: در این زمینه بایستی به مقوله پرورش که متاسفانه اکنون حالت فوق برنامه پیدا کرده است باید بهای بیشتری داده شود و با استفاده از نظرات روحانیان کارشناس، جنبه های مختلف تربیت دینی به دانش آموزان منتقل شود.

آسیب های اجتماعی یکی از دغدغه های اصلی مسئولین است

 

آسیب های اجتماعی یکی از دغدغه های اصلی مسئولین است

 

آسیب های اجتماعی یکی از دغدغه های اصلی مسئولین است

 

آسیب های اجتماعی یکی از دغدغه های اصلی مسئولین است

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 672
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 1343

نظرات این مطلب :

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 102
بازدید دیروز: 227
بازدید ماه:102
بازدید سال:14901
بازدید کل:1177224