عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » همایش اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید کنندگان در گنبد کاووس برگزار شد


همایش اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید کنندگان در گنبد کاووس برگزار شد

همایش اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید کنندگان در گنبد کاووس برگزار شد


رییس سازمان صنعت معدن و تجارت استان گلستان گفت: امسال تسهیلات مالی و بانکی پیش بینی شده برای صنعت گلستان با 9 برابر افزایش به هفت هزار و 440 میلیارد ریال رسیده است
حسینقلی قوانلو درهمایش اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید در شهرستان گنبدکاووس اظهار داشت: تسهیلات پیش بینی شده به 710 واحد تولیدی نیمه فعال و راکد و واحدهای با پیشرفت فیزیکی 60 درصد در قالب سرمایه در گردش و تامین نقدینگی پرداخت می شود.
وی افزود، تاکنون 840 میلیارد ریال از این تسهیلات به 58 واحد تولیدی پرداخت شده و در دو هفته آینده به 100 واحد دیگر نیز تسهیلات مورد نیاز پرداخت می شود.
قوانلو اضافه کرد: پرداخت این تسهیلات در رونق تولید و ایجاد اشتغال استان موثر است و پیش بینی می شود امسال 3400 شغل در بخش صنعت ایجاد شود که نرخ بیکاری گلستان را تک رقمی می کند.
وی تصریح کرد: بخش صنعت باید با رونق تولید و ایجاد اشتغال مولد، به اعتماد دولت پاسخ دهد که این میزان تسهیلات را در اختیار قرار می دهد.
رییس سازمان صنعت معدن و تجارت گلستان همچنین با بسیار خوب ارزیابی کردن ظرفیت های استان در بخش های مختلف ابراز داشت: با بهره گیری از ظرفیت های موجود، این استان نباید بیکار داشته باشد.
وی توسعه بخش صنعت استان را ضروری دانست و گفت: درحال حاضر تنها در چهار هزار هکتار از مساحت گلستان صنایع مستقر شده اند درحالی که دو سوم مساحت استان اراضی مستعد برای استقرار صنعت است.
قوانلو بابیان اینکه حداقل مساحت برای توسعه صنعت استان دو برابر مساحت فعلی است، افزود: هم اکنون 20 درصد تولید ناخالص داخلی گلستان از بخش صنعت و 30 درصد از بخش کشاورزی است که افزون بر 600 هزار هکتار اراضی را تحت پوشش دارد.
وی با اشاره به سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی توسط رهبری انقلاب و برنامه های دولت دراین خصوص گفت: برای تحقق این سیاست ها علاوه بر حمایت دولت، باید از ظرفیت های مردمی و بخش خصوصی استفاده شود که دولت توجه ویژه ای به این بخش دارد.
قوانلو بابیان اینکه حدود 100 درصد واحدهای صنعتی استان گلستان متعلق به بخش خصوصی است که در تحقق اقتصاد مقاومتی و رشد تولید ناخالص داخلی بسیار موثرند، گفت: خصوصی بودن واحدهای صنعتی استان سبب شده تا رشد صنعت و ارزش افزوده آن در گلستان بالای 40 درصد باشد.
وی افزود امسال ازمجموع پنج هزار و 150 میلیارد ریال طرح های افتتاحی گلستان در هفته دولت یک هزار و 350 میلیارد ریال آن دربخش صنعت است که تماما توسط سرمایه گذاری بخش خصوصی بوده است.
رییس صنعت معدن و تجارت گلستان با تاکید برضرورت حرکت در راستای اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی اضافه کرد: توجه به دانش بنیان کردن واحدهای تولیدی یک نیاز است زیرا تولید و ارزش افزوده را 10 برابر می کند و برای تحقق این مهم باید بخش صنعت ارتباط بیشتری با مراکز علمی و دانشگاهی داشته باشد.
وی همچنین از رشد 100 درصدی صدور پروانه های بهره برداری در چهارماه نخست امسال در مقایسه بامدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: این افزایش نشان از رشد سرمایه گذاری دراستان است.
معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری ویژه گنبدکاووس دراین همایش با تبریک هفته دولت، حل مسایل اقتصادی کشور را مهمترین دغدغه مقام معظم رهبری و دولت تدبیر و امید دانست و با تاکید بر لزوم تلاش و اهتمام ویژه مدیران و صنعتگران در این زمینه گفت: برگزاری این همایش ها به تصمیم سازی ها و تصمیم گیری های مدیران و صنعتگران کمک می کند.
احمد دستمرد با قدردانی از خدمات دولت تدبیر و امید در سه سال گذشته گفت: در هفته دولت امسال 208 طرح عمرانی تولیدی و اشتغالزا با هزینه تقریبی 700 میلیارد ریال و اشتغالزایی برای 432 نفر به بهره برداری رسید.
رییس اداره صنعت معدن و تجارت گنبدکاووس هدف از برگزاری این همایش را افزایش ارتباط بین صنعت و دانشگاه در جهت ارتقای کیفیت تولید داخلی اعلام کرد.
به گفته خلیل رجبلی بررسی چالش های پیش رو در بخش تولید و تلاش برای رفع آنها با استفاده از نظرات دانشگاهیان در جهت رونق تولید از دیگر اهداف همایش است.
در این همایش علاوه بر سخنرانی رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان گلستان و برخی صاحبان واحدهای تولیدی، جلسه پرسش و پاسخ نیز برگزار می شود.

همایش اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید کنندگان در گنبد کاووس برگزار شد

 

همایش اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید کنندگان در گنبد کاووس برگزار شد

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 985
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 1186

نظرات این مطلب :

آرشیو

<    «  فروردین 1403  »    >
شیدسچپج
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 54
بازدید دیروز: 10
بازدید ماه:860
بازدید سال:860
بازدید کل:1163183