عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » افزایش درآمد و تولیدات کشاورزی درسایه حمایت و نظارت های دولتی و حاکمیتی از نکات برجسته شرکت ها است

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان گنبد کاووس

افزایش درآمد و تولیدات کشاورزی درسایه حمایت و نظارت های دولتی و حاکمیتی از نکات برجسته شرکت ها است

افزایش درآمد و تولیدات کشاورزی درسایه حمایت و نظارت های دولتی و حاکمیتی از نکات برجسته شرکت ها است

معاون استاندار گلستان و فرماندار ویژه گنبدکاووس درجلسه بررسی تشکیل شرکت سهامی زراعی و تولیدی درمنطقه با مثبت خواندن اجرای برنامه تشکیل شرکت های سهامی زراعی که منطبق با سیاستهای دولت تدبیر و امید در حوزه اقتصاد مقاومتی است ، گفت: افزایش درآمد مردم و تولیدات کشاورزی درسایه حمایت و نظارت های دولتی و حاکمیتی از نکات برجسته این شرکت ها است.
مهندس عبدالقدیر کریمی بابیان اینکه راه اندازی شرکت سهامی زراعی درگنبدکاووس درسه منطقه مرزی کرند، قیزلز و تنگلی و روستاهای همجوار آن در دستور کار قرار دارد، افزود: در این شرکت ها، 80 درصد سود حاصل از فعالیت های تولیدی و زراعی بین سهامداران توزیع می شود.
معاون دفتر نظام های بهره برداری سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور از اجرای برنامه تشکیل شرکت های سهامی زراعی و تولیدی در استان های مختلف کشور با هدف یکپارچه سازی اراضی زراعی خرد و افزایش بهره وری در تولید خبر داد.
خسروی اظهار داشت: برای راه اندازی این شرکت ها، امکان سنجی و آماده کردن تمهیدات اجرایی آن براساس مصوبه سال گذشته هیات وزیران در حال انجام است.
وی خاطرنشان کرد: هم اکنون برنامه راه اندازی شرکت های سهامی زراعی و تولیدی در 12 استان کشور بویژه در استان های مرزی با وسعت تحت پوشش 100 هزار هکتار درحال پیگیری و انجام است.
خسروی با بیان اینکه تشکیل این شرکت ها در هر استان براساس مصوبه شورای ماده 17 و تصمیم مدیران استانی عضور این شورا می باشد، اضافه کرد: تشکیل این شرکت ها در اراضی ملی و مردمی خواهد بود و دولت نیز حمایت و نظارت ویژه ای بر آن دارد.
معاون دفتر نظام های بهره برداری سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور، ارتقای سطح بهره وری از منابع آب و خاک، توسعه زنجیره های تامین و ارزش بخش کشاورزی و افزایش سهم بهره برداران از ارزش افزوده این بخش و ارتقای سطح فناوری در حوزه تولید را از دیگر مزایای راه اندازی این شرکت ها دانست و گفت: شرکت های سهامی زراعی، نقش مهمی درتوسعه و افزایش درآمد اعضای تحت پوشش دارد.
خسروی با اشاره به خالی از سکنه شدن 30 هزار روستا در کشور افزود: تشکیل شرکت های زراعی و تولیدی در این روستاها به بازگشت روستاییان و تولید محصولات زراعی و باغی کمک می کند.
وی اضافه کرد: قرار است درصورت همکاری مدیران و مردم، برنامه تشکیل شرکت سهامی زراعی در گلستان در چهار نقطه از این استان به مرکزیت گنبدکاووس با وسعت 7500 هکتار تشکیل شود.
محمدرضا جامی معاون فنی و بازرگانی تعاون روستایی گلستان نیز دراین جلسه از فعالیت 70 شرکت تعاونی تولیدی با 19 هزار و 100 عضور در 206 روستای این استان با 133 هزار هکتار اراضی تحت پوشش خبر داد.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیز داری گلستان نیز در این جلسه بااشاره به مشکلات کمبود آب در این استان، گفت: هرگونه اجرای طرح های بخش کشاورزی در اراضی ملی و مردمی بایستی براساس سند آمایش سرزمین این استان که تدوین و تصویب شده است، صورت گیرد.
ابوطالب قزلسفلو با اعلام موافقت کلی منابع طبیعی با اجرای برنامه تشکیل شرکت های سهامی زراعی در این استان، افزود: توجه به افزایش تولید در واحد سطح به جای توسعه اراضی کشاورزی از دیگر الزامات در اجرای طرح ها و برنامه های حوزه کشاورزی است که باید مورد توجه جدی مدیران در گلستان قرار گیرد.
وی با بیان اینکه استان گلستان به سمت بیابانی شدن پیش می رود و امسال ردیف بودجه مستقل برای طرح های بیابان زدایی نیز دریافت کرده است، گفت: کمبود منابع آبی، فعالیت ها و سرمایه گذاری ها جدید بخش کشاورزی در اراضی موجود را ضروری کرده است.

افزایش درآمد و تولیدات کشاورزی درسایه حمایت و نظارت های دولتی و حاکمیتی از نکات برجسته شرکت ها است

 

افزایش درآمد و تولیدات کشاورزی درسایه حمایت و نظارت های دولتی و حاکمیتی از نکات برجسته شرکت ها است

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 827
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 1146

نظرات این مطلب :

آرشیو

<    «  فروردین 1403  »    >
شیدسچپج
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 80
بازدید دیروز: 10
بازدید ماه:886
بازدید سال:886
بازدید کل:1163209