عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » زیر ساختهای شهری گنبد کاووس نیاز به توجه ویژه دارد

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان گنبد کاووس

زیر ساختهای شهری گنبد کاووس نیاز به توجه ویژه دارد

زیر ساختهای شهری گنبد کاووس نیاز به توجه ویژه دارد

معاون استاندار گلستان و فرماندار ویژه گنبدکاووس برلزوم توجه به زیرساخت های شهری گنبدکاووس بویژه درحوزه زیباسازی، گردشگری، حمل و نقل و بوستان های شهری تاکید کرد
مهندس عبدالقدیر کریمی در مراسم معارفه و تکریم شهردار جدید و سابق گنبدکاووس که با حضور ائمه جمعه و سرپرست دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گلستان برگزار شد، اظهار داشت: شورای اسلامی شهر و شهرداری باید برای ایجاد این زیرساخت ها و در سایه تعامل با دیگر دستگاه ها و مردم اقدام نمایند.
وی گفت: وضعیت فعلی شهر گنبدکاووس و زیرساخت های شهری آن به هیچ وجه شایسته مردم این شهر بزرگ نیست و لازم است، تلاش های ویژه ای برای ایجاد و تکمیل زیرساخت های شهری از سوی شورا و شهرداری انجام شود.
مهندس کریمی با قدردانی از تلاش های شورای اسلامی شهر و شهرداری درسه سال گذشته برای انجام فعالیت های عمرانی بویژه در زمینه احداث بوستان های شهری و اهدای دو هکتار زمین برای احداث موزه در این شهرستان، اضافه کرد: ارائه خدمات به مردم، بالاخص مناطق محروم باید در اولویت کار شهرداری و شورای شهر باشد.
وی، آزادسازی حریم برج قابوس و زیباسازی محوطه آن را از دیگر زیرساخت های ضروری برای توسعه شهری گنبدکاووس دانست و تصریح کرد: ثبت جهانی برج قابوس این شهر یک فرصت خوب برای توسعه گردشگری است که باید مورد توجه مدیریت شهری قرار گیرد.
مهندس محمد حمیدی نیز در این مراسم ، اظهار داشت: این میزان قیر از هفته آینده، به جز دو شهرداری گرگان و گنبدکاووس، بین 27 شهرداری دیگر استان گلستان توزیع می شود.
وی گفت: فعلا دولت برای شهرداری های بالای یکصد هزار نفر جمعیت، قیر یارانه ای پیش بینی نکرده است زیرا این شهرداری ها پتانسل و ظرفیت های لازم برای ایجاد درآمد شهری را دارند.
مهندس حمیدی از پیش بینی 43 دوره آموزشی ویژه پرسنل شهرداری های استان گلستان درسال جاری خبر داد و اضافه کرد: تاکنون 10 دوره آموزشی که هدف آن ارتقای سطح دانش فنی و اداری پرسنل شهرداری ها می باشد، برگزار شده است.
وی، تعامل بین شهرداران و شوراها را لازمه پیشبرد امور شهری دانست و تصریح کرد: این تعامل بایستی با دیگر مدیران و مردم نیز وجود داشته باشد تا خدمت رسانی به مردم بیشتر و بهتر صورت گیرد.
سرپرست دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گلستان وجود نیروی انسانی مازاد در شهرداری ها را از مشکلات عمده شهرداری های این استان دانست و یادآور شد: به عنوان مثال در شهرداری گنبدکاووس که چارت سازمانی و اداری آن 131 نفر است هم اکنون 309 نفر مشغول فعالیت هستند.
حمیدی گفت: وجود نیروی مازاد در شهرداری گنبدکاووس سبب شده تا سالانه 60 میلیارد ریال از بودجه این شهرداری که بایستی صرف خدمات رسانی به مردم شود، صرف حقوق و مزایای این پرسنل می گردد.
وی از ارسال چارت جدید شهرداری گنبدکاووس به سازمان شهرداری های کشور خبر داد و افزود: در چارت جدید برای این شهرداری، سه معاونت مالی ادرای، خدمات شهری و فنی و شهرسازی پیش بینی شده است.
حمیدی با تاکید برضرورت پیش بینی منابع درآمدی برای شهرداری گنبدکاووس و تلاش برای تحقق بودجه مصوب درسال جاری، اضافه کرد: میزان تحقق بودجه شهرداری این شهر درسه ماه امسال 30 درصد کمتر از مدت مشابه سال قبل بوده است.
وی، تدوین برنامه چشم انداز، آماده کردن اساسنامه دو سازمان اتوبوسرانی و آتش نشانی و ساماندهی سکونتگاه های غیر رسمی و حاشیه ای شهر را از دیگر نیازهای ضروری این شهر دانست و تصریح کرد: با انجام این اقدامات و تلاش مضاعف در خدمت رسانی، به پویایی شهر و ایجاد نشاط در شهروندان کمک می شود.
شهردار جدید گنبدکاووس نیز دراین مراسم به بیان برخی برنامه های خود برای توسعه و عمران شهر پرداخت و گفت: تکمیل کمربندی شرقی، احداث زیرگذر در ورودی شهر از سمت آزادشهر و احداث روگذر در میدان بسیج با توجه به ترافیک بالای این شهر در دستور کار قرار می گیرد.
منصور طعنه گنبدی افزود: باتوجه به بودجه 450 میلیارد ریالی شهرداری گنبدکاووس درسال جاری و میزان 60 میلیارد ریالی تحقق آن در سه ماهه اول امسال، نیاز جدی به حمایت های مسئولان استانی برای ایجاد زیرساخت ها در این شهر می باشد.
رئیس شورای اسلامی شهر گنبدکاووس نیز در این مراسم با ارائه گزارشی از عملکرد سه سال گذشته این شورا، گفت: انتخاب شهردار جدید برای سرعت دادن به برخی مصوبات اجرا نشده شورا و با نظر موافق 11 عضو آن بوده است.
علی پورمندی افزود: شورای شهر درسه سال گذشته 500 جلسه علنی و غیر علنی و 290 جلسه در کمیسیون های تخصصی داشته است که بسیاری از مصوبات این جلسات اجرایی شده است.
وی اضافه کرد: در سه سال گذشته مجموعا مبلغ 530 میلیارد ریال درحوزه عمران شهر بویژه درحوزه زیرسازی و آسفالت معابر شهری و احداث بوستان های محلی براساس توسعه متوازن شهری هزینه شده است.
پورمندی، احداث 14 بوستان محله ای، احداث سه بازارچه میوه و تره بار برای ساماندهی دستفروشان، احداث بنای یادبود شهدای گمنام، احداث غسالخانه امامزاده یحیی بن زید(ع)، احداث سیل بند درحاشیه رودخانه گرگانرود و احداث پارکینک های طبقاتی درچند نقطه شهر را از مهمترین اقدامات شورای اسلامی شهر در سه سال گذشته اعلام کرد.

زیر ساختهای شهری گنبد کاووس نیاز به توجه ویژه دارد

 

زیر ساختهای شهری گنبد کاووس نیاز به توجه ویژه دارد

 

زیر ساختهای شهری گنبد کاووس نیاز به توجه ویژه دارد

 

زیر ساختهای شهری گنبد کاووس نیاز به توجه ویژه دارد

 

زیر ساختهای شهری گنبد کاووس نیاز به توجه ویژه دارد

 

زیر ساختهای شهری گنبد کاووس نیاز به توجه ویژه دارد

 

زیر ساختهای شهری گنبد کاووس نیاز به توجه ویژه دارد

 

زیر ساختهای شهری گنبد کاووس نیاز به توجه ویژه دارد

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 1462
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 1139

نظرات این مطلب :

آرشیو

<    «  فروردین 1403  »    >
شیدسچپج
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 79
بازدید دیروز: 10
بازدید ماه:885
بازدید سال:885
بازدید کل:1163208