عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » امام جمعه گنبد کاووس : اقامه نماز جمعه از نعمات جمهوری اسلامی است


امام جمعه گنبد کاووس : اقامه نماز جمعه از نعمات جمهوری اسلامی است

امام جمعه گنبد کاووس : اقامه نماز جمعه از نعمات جمهوری اسلامی است

امام جمعه گنبدکاووس با اشاره به پنجم مرداد سالروز اقامه اولین نماز جمعه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: نماز جمعه، فریضه حکومتی است و توسط ولی فقیه با نماینده ای که ایشان منصوب می کند اقامه می شود و برپایی آن از نعمات نظام جمهوری اسلامی بر مردم ایران است
حجت الاسلام والمسلمین محمدحسین سبحانی در جلسه مشترک ستاد اقامه نماز جمعه و شورای اداری شهرستان گنبدکاووس در مصلای امام جعفر صادق افزود: پیروزی انقلاب اسلامی و برپایی نظام جمهوری اسلامی نیز از عنایات ویژه الهی به مردم ایران است.
وی خاطرنشان کرد: از خودگذشتگی و ایثار مردم برای برپایی نظام جمهوری اسلامی با عنایت ویژه الهی همراه شد تا این نظام پا بگیرد و اسلام و احکام آن در کشور مستقر و جاری شود.
وی با تشریح فرازهایی از بیانات امیرالمومنین حضرت علی (ع) گفت: خداوند کسانی را که در راه دین او جهاد و فداکاری می کنند، نصرت و یاری عطا کرده و خواری و ذلت را نصیب دشمان می کند.
امام جمعه گنبدکاووس خاطرنشان کرد: به برکت نظام جمهوری اسلامی، ایران اکنون در هم زمینه های تاثیرگذار است و شکست و ذلت در همه صحنه ها نصیب دشمنان انقلاب اسلامی شده است.
در این نشست امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس نیز نماز جمعه را فریضه الهی ذکر کرد و گفت: بر اساس آرای تمام فقهای اسلامی نماز جمعه توسط حاکم مسلمان یا نماینده وی اقامه می شود.
آخوند عبدالباسط نوریزاد یکی از وظایف امام جمعه را ایجاد ارتباط بیم حاکمیت و مردم عنوان کرد و گفت: امام جمعه به عنوان فردی عالم و دارای اذن از طرف حاکم، مردم و مسئولین را موعظه کرده و به آنها تذکر می دهد و مردم و مسئولین هم باید تبعیت کنند.
وی بیان مسائل روز و سیاسی را یک بعد نماز جمعه ذکر کرد و گفت: مسلمانان باید نسبت به مسائل زمان خود آگاه باشند و بخشی از این اطلاع رسانی و اگاهی بخشی از طریق تریبون نماز جمعه انجام می شود.
امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس با تاکید بر ضرورت حضور پررنگ مسئولان در نماز جمعه گفت: مسئولیت فرصت خدمتگزاری به مردم است که به تعبیر حضرت علی (ع) همچون ابر آسمان گذرا می باشد و مسئولان این فرصت را برای خدمت به مردم غنیمت بشمارند.
در نشست مشترک ستاد نماز جمعه و شورای اداری شهرستان گنبدکاووس، مسئول ستاد نماز جمعه این شهرستان هم در سخنانی به نمایندگی از مسئولان این شهرستان از خدمات حجت الاسلام والمسلمین محمدحسین سبحانی در مدت 23 سال تصدی منصب امامت جمعه این شهرستان تقدیر کرد.
حجت الاسلام علی فتحی با تشریح سوابق انقلابی حجت الاسلام والمسلمین سبحانی از فعالیت های انقلابی وی در طول پنج دهه گذشته برای پیروزی انقلاب و خدمت به نظام جمهوری اسلامی و مردم خبر داد و گفت: حجت الاسلام سبحانی به عنوان یکی از یاران دیرین رهبر معظم انقلاب، همواره در خدمت نظام اسلامی بوده است.
وی افزود: حجت الاسلام سبحانی با حکم مستقیم رهبر معظم انقلاب، قریب به 23 سال مسئولیت امامت جمعه شهرستان گنبدکاووس را برعهده داشت و در طول این مدت محور وحدت بین شیعه و سنی و قومیت های مختلف در شرق استات گلستان بود.
وی ساده زیستی، ایجاد همدلی و محبت بین مسئولان و تلاش برای پیشبرد امور و حل مشکلات مردم را از دیگر سجایای اخلاقی امام جمعه گنبدکاووس ذکر کرد و گفت: همه مدیران شهرستان نسبت به تواضع و تلاش وی برای ایجاد وحدت و همدلی بین مردم و مسئولان اذعان دارند.
وی تقویت وحمایت از همه فرمانداران شهرستان در 23 سال گذشته و نیز سرکشی منظم هفتگی به خانواده های معظم شهدا، ایثارگران و جانبازان را ازدیگر خصوصیات حجت الاسلام سبحانی برشمرد و به نمایندگی از طرف تمامی مسئولان شهرستان از زحمات 23 ساله وی در مدت امامت جمعه گنبدکاووس تقدیر و تشکر کرد.
بر اساس برنامه ریزی انجام شده، حجت السلام و المسلمین محمد حسین سبحانی، آخرین نماز جمعه خود را در کسوت امام جمعه شهرستان گنبدکاووس در روز جمعه هفته جاری اقامه و پس از آن امام جمعه جدید شهرستان گنبدکاووس معرفی می شود.

امام جمعه گنبد کاووس : اقامه نماز جمعه از نعمات جمهوری اسلامی است

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 1808
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 1111

نظرات این مطلب :

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 491
بازدید دیروز: 1213
بازدید ماه:2289
بازدید سال:17088
بازدید کل:1179411