عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » عزم دولت در مبارزه با کالای قاچاق جدی است ، مردم این کالاها را نخرند

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان گنبد کاووس

عزم دولت در مبارزه با کالای قاچاق جدی است ، مردم این کالاها را نخرند

عزم دولت در مبارزه با کالای قاچاق جدی است ، مردم این کالاها را نخرند

معاون استاندار گلستان و فرماندار ویژه گنبدکاووس، مبارزه با قاچاق کالا را از سیاست های راهبردی و عزم جدی دولت درسال جاری دانست و اظهار داشت: نخریدن کالای قاچاق توسط مردم نیز می تواند به دولت کمک کند
مهندس محمد حمیدی درنخستین جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز گنبدکاووس درسال جاری، گفت: عزم جدی دولت در مبارزه با قاچاق کالا در راستای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی است.
وی افزود: مبارزه با قاچاق کالا که گفته می شود، حجم آن سالانه 20 میلیارد دلار است، باید از دو منظر یعنی مبارزه جدی برای جلوگیری از ورود آن از مبادی قانونی و غیر قانونی و آگاهی بخشی به مردم برای نخریدن این نوع کالاها، مورد توجه و عمل جدی قرار یگیرد.
مهندس حمیدی اضافه کرد: در مورد نخست که باید از سوی مسئولان کشوری مورد توجه قرار گیرد، نیاز به بازنگری قوانین و مقررات و مکانیزم های کنترلی و بازدارنده شدیدتر دارد، اما در مورد دوم، آموزش و اطلاع رسانی به مردم برای نخریدن کالای قاچاق، یک نیاز مهم فرهنگی است.
وی تصریح کرد: مردم را باید نسبت به عواقب خرید کالای قاچاق و خساراتی که خرید این نوع کالاها به تولید ملی و بیکاری جوانان وارد می کند، آگاه کرد.
فرماندار ویژه گنبدکاووس، لوازم آرایشی و بهداشتی را بیشترین کالای قاچاق کشف شده در این شهرستان دانست و گفت: متاسفانه بسیاری از این کالاها تقلبی یا تاریخ مصرف آن گذشته است که بر سلامت پوست افراد بویژه بانوان تاثیر مخرب دارد.
حمیدی از فرهنگ و ارشاد اسلامی، صنعت، معدن و تجارت و نیروی انتظامی این شهرستان خواست با تهیه نماهنگ های آموزشی مرتبط با قاچاق کالا و تاثیرات سوء آن بر اقتصاد ملی و سلامت افراد و پخش آن درمناسبت های مختلف و همایش ها، مردم را نسبت به عواقب آن آگاه نمایند.
وی همچنین برلزوم نظارت جدی و مستمر بر بازراهای هفتگی، بازارچه مرزی اینچه برون و فروشگاه های عرضه مواد آرایشی و بهداشتی گنبدکاووس تاکید کرد و گفت: برای موفقیت در اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مردم کمیته فرهنگی ذیل این کمیسیون تشکیل شود.
دراین جلسه برخی اعضای کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز گنبدکاووس نیز گزارشی از عملکرد سال گذشته خویش ارائه کردند.
کشف 1017 قلم مواد آرایشی و بهداشتی، دو هزار لیتر مشروبات الکلی خارجی، 837 پاکت سیگار، 3773 عدد انواع قرص، 148 قلم لوازم خانگی، 3664 حلقه سی دی مبتذل، 650 کیلوگرم شکلات، 233 دستگاه گوشی موبایل، 5084 دستگاه گیرنده ماهواره و کشف 555 هزار لیتر سوخت توزیع شده خارج از شبکه از مهمترین کشفیات کالای قاچاق در گنبدکاووس طی سال 94 اعلام شد.
در این جلسه همچنین از شهروندان بویژه بانوان خواسته شد، در خرید لوازم بهداشتی و آرایشی خارجی حتما به برچسب بهداشت و یا آرم سیب به عنوان دو نشانه سلامت این مواد بر روی محصولات دقت نمایند.

عزم دولت در مبارزه با کالای قاچاق جدی است ، مردم این کالاها را نخرند

 

عزم دولت در مبارزه با کالای قاچاق جدی است ، مردم این کالاها را نخرند

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 1015
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 1064

نظرات این مطلب :

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 700
بازدید دیروز: 351
بازدید ماه:1285
بازدید سال:16084
بازدید کل:1178407