عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » معاون استاندار گلستان بر برخورد جدی با تهدید کنندگان سلامت جامعه تاکید کرد

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان گنبد کاووس

معاون استاندار گلستان بر برخورد جدی با تهدید کنندگان سلامت جامعه تاکید کرد

معاون استاندار گلستان بر برخورد جدی با تهدید کنندگان سلامت جامعه تاکید کرد

معاون استاندار گلستان و فرماندار ویژه گنبدکاووس با تاکید برضرورت نظارت دقیق بر اماکن تهیه و عرضه مواد غذایی، خواستار برخورد جدی با تهدیدکنندگان سلامت جامعه ازسوی مسئولان ذیربط شد.
مهندس محمد حمیدی در دومین جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی گنبدکاووس، اظهار داشت: تامین سلامت شهروندان از نیارهای ضروری جامعه است که بایستی همواره مورد توجه متولیان قرار گیرد.
وی با اشاره به نزدیکی ماه مبارک رمضان و ضرورت تشدید نظارت بر اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی و نیز جلوگیری از فعالیت فروشندگان دوره گرد، گفت: هرگونه عرضه مواد غذایی خارج از پروانه فعالیت ازسوی واحدهای صنفی و یا عرضه آش و حلیم در پیاده روها و حاشیه معابر ممنوع بوده و با متخلف به شدت برخورد می شود.
مهندس حمیدی اضافه کرد: فعالیت های نظارتی و کنترلی بر اماکن تهیه و عرضه مواد غذایی در ایام ماه مبارک رمضان باید با استفاده از ظرفیت اتحادیه صنفی مربوطه افزایش یابد و با متخلف یا متخلفان نیز به شدت برخورد شود.
وی همچنین با تاکید برضرورت احداث سکوی موقت جمع آوری زباله در جاده موسوم به میدان فروش دام ویژه روستاهای اطراف این جاده، گفت: هرگونه تخلیه فضولات دامی ازسوی اهالی و واحدهای دامداری درحاشیه این جاده ممنوع و با متخلف برخورد می شود.
فرماندار ویژه گنبدکاووس به هفته ملی مبارزه با دخانیات (4 تا 10 اردیبهشت) نیز اشاره کرد و برلزوم همکاری ادارات و نهادها در امر اطلاع رسانی و آموزش به کارکنان و دیگر افراد جامعه در خصوص مضرات مصرف دخانیات بویژه استعمال قلیان با مرکز بهداشت این شهرستان تاکید کرد.
مهندس حمیدی به شیوه جدید عرضه قلیان درقالب قلیان تلفنی یا قلیان یکبار مصرف در این شهر توسط برخی افراد سودجو اشاره و اضافه کرد: انتظامی موظف است نسبت به شناسایی و برخورد با این افراد و نیز نظارت بر یکی از سفره خانه های ورودی شهر که گفته می شود، قلیان عرضه می کند، اقدام نمایند.
پیگیری طرح جمع آوری سگ های ولگرد با مشارکت یک تشکل مردمی درقالب انعقاد قرارداد پنج ساله با واگذاری زمین ازسوی بخشداری مرکزی و حصارکشی از سوی شهرداری و انجام اصلاح کانال هدایت آب های سطحی ورودی شهر سمت مینودشت از دیگر تاکیدات فرماندار ویژه گنبدکاووس دراین جلسه بود.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان گنبدکاووس نیز دراین جلسه ازتشدید فعالیت های نظارتی بهداشت محیط بر اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی در ایام ماه مبارک رمضان خبر داد و از تمامی شهروندان خواست از خرید مواد غذایی از جمله انواع شیرینی خانگی، زولبیا و بامیه، آش و حلیم از واحدهای صنفی بدون مجوز و فروشندگان دوره گرد خودداری نمایند.
دکتر رسول صلاحی به برنامه های هفته ملی بدون دخانیات در این شهرستان نیز اشاره کرد و گفت: دراین هفته اطلاع رسانی های گسترده در خصوص مضرات استعمال دخانیات بویژه قلیان درسطح شهر و روستاهای گنبدکاووس انجام می شود.
رئیس مرکز بهداشت گنبدکاووس نیز دراین جلسه باتاکید برضرورت مبارزه جدی با سگ های ولگرد، گفت: گزش ناشی از سگ های ولگرد در سال گذشته و امسال دراین شهرستان روند صعودی داشته است.
دکتر فرهاد بدیعی به آمار گزش ها اشاره نکرد اما افزود: روند صعودی گزش ناشی از سگ ها و نیز آمار بالای زاد و ولد این حیوان نگران کننده است که بایستی اقدامات لازم در این خصوص انجام شود زیرا اگر یک مورد بیماری هاری انسانی در این شهرستان یا استان مشاهده شود، سازمان جهانی بهداشت عکس العمل نشان می دهد.
رئیس دامپزشکی گنبدکاووس نیز دراین جلسه از مثبت بودن سه مورد بیماری هاری ناشی از گزش سگ درسه راس گاو خبر داد و گفت: دامپزشکی در سال گذشته پنج هزار قلاده سگ دارای صاحب در این شهرستان را واکسینه کرده است.

معاون استاندار گلستان بر برخورد جدی با تهدید کنندگان سلامت جامعه تاکید کرد

 

معاون استاندار گلستان بر برخورد جدی با تهدید کنندگان سلامت جامعه تاکید کرد

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 779
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 1035

نظرات این مطلب :

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 58
بازدید دیروز: 227
بازدید ماه:58
بازدید سال:14857
بازدید کل:1177180